۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کاهش جریان آب در رودخانه های مرزی مشترک در عراق ربطی به اقدامات ایران ندارد
سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس:

کاهش جریان آب در رودخانه های مرزی مشترک در عراق ربطی به اقدامات ایران ندارد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: کاهش جریان آب در رودخانه های مرزی مشترک در عراق ربطی به اقدامات ایران ندارد و از هرگونه تبادل نظر با عراق برای رفع سوءبرداشت، اعلام آمادگی می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمود عباس زاده مشکینی در پاسخ به اظهارات برخی مقامات عراقی در خصوص قطع جریان آب از ایران به عراق گفت: واقعیت این است که کشورمان ایران در سال آبی جاری در همه حوضه های داخلی و مشترک با کاهش شدید بارش مواجه است و اگر احیانا در نقطه ای، جریان آب رودخانه ها قطع شده باشد، به علت کمبود بارش و خشکسالی بوده است. از سوی ایران اقدام جدیدی بر روی رودخانه ها انجام نشده است و لذا کاهش جریان آب ارتباطی با اقدامات ایران ندارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد:جمهوری اسلامی ایران بر اساس سیاست دوستی و حسن همجواری، و بر اساس ملاحظات اسلامی و انسانی، اهمیت فراوانی برای وضعیت مردم کشورهای همسایه قائل است و معتقد است توسعه و آبادانی در مناطق مرزنشین کشورهای همسایه و گسترش مراودات و تعاملات حتما منجر به توسعه اقتصادی و امنیت در هر دو سوی مرزها می شود.

وی تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران همواره آمادگی خود را برای گفتگو و تبادل نظر با جمهوری عراق در قالب ترتیبات قراردادی فی مابین اعلام کرده و می کند و در این چارچوب از گفتگو برای درک مشترک و رفع هرگونه سوء برداشت استقبال می کند.

کد خبر: ۹۹٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha