۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
ورود شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی به ایران مشروط به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ورود شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی به ایران مشروط به سرمایه‌گذاری و انتقال تکنولوژی شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس می‌گوید کشورهایی که به دنبال ورود به بازار لوازم خانگی ایران هستند باید خط تولید، تکنولوژی و دانش فنی خود را وارد کشور کرده و از نیروهای ایرانی برای تولید استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی درباره احتمال ورود شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی به بازار ایران، گفت: از آنجا که پیش از این بازار ایران در اختیار سامسونگ و ال جی بود اما با شروع تحریم‌ها این شرکت‌ها کشور را رها کرده و ایران را ترک کردند، اگر به دنبال واردات لوازم خانگی هستیم، شرکت‌های خارجی باید ملزم به سرمایه‌گذاری در ایران شوند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهایی که به دنبال ورود مجدد به بازار لوازم خانگی ایران هستند باید خط تولید، تکنولوژی و دانش فنی خود را وارد کرده و از نیروهای ایرانی برای تولید استفاده کنند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در صورت انتقال تکنولوژی به ایران، اگر شرکت‌های خارجی به دنبال خروج از بازار باشند، سرمایه گذاری آنها و خطوط تولید در ایران باقی می‌ماند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی تولیدکننده لوازم خانگی در بخش قطعه‌سازی، ادامه داد: پیش از این ایران به بازار فروش لوازم خانگی خارجی تبدیل شده بود این مشکل را باید با ملزم کردن شرکت های خارجی به سرمایه گذاری در ایران رفع کرد.

کد خبر: ۹۹٬۱۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha