۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۵
نخستین دوره کارورزی دانشجویان کشاورزی در مزارع و واحدهای تولیدی
از مهر ماه برگزار می‌شود؛

نخستین دوره کارورزی دانشجویان کشاورزی در مزارع و واحدهای تولیدی

نخستین دوره کارورزی دانشجویان مقطع لیسانس کشاورزی در مزارع و واحدهای تولیدی از مهر ماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با بیان این مطلب گفت: از مهر ماه امسال دانشجویان رشته کشاورزی در مقطع لیسانس پیش از فارغ اتحصیل شدن، یک دوره شش ماهه آموزش عملی در مزارع و یا واحدهای تولیدی مانند واحد مرغداری یا گاوداری خواهند دید.

علی اکبر مویدی افزود: این اقدام با هدف کسب مهارت و تجربه دانشجویان کشاورزی پیش از فارغ التحصیل شدن و ورود به فعالیت‌های کشاورزی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: ماده (۲۳) قانون نظام بهره وری کشاورزی، دست اندرکاران را ملزم کرده که همه دانشجویان رشته کشاورزی قبل از آن که در مقطع لیسانس فارغ التحصیل شوند به مدت شش ماه در مزارع یا واحدهای تولیدی کشاورزی کاروزی کنند.

مویدی ادامه داد: این قانون تاکنون اجرا نشده بود، اما ما توانستیم با برنامه ریزی و هماهنگی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرایی شدن این ماده قانونی اقدام کنیم.

وی گفت: در سال گذشته به منظور کارورزی دانشجویان رشته کشاورزی، تفاهمنامه‌ای میان وزیر جهاد کشاورزی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اذعان داشت: پس از امضای این تفاهمنامه، سامانه‌ای را در این سازمان ایجاد کردیم و مکان‌ها و مزارع برای حضور دانشجویان و آموزش‌های عملی آنان، شناسایی شده است.

وی گفت: تجربه نشان داده فارغ اتحصیلانی که در رشته کشاورزی کار عملی نکرده اند هنگامی که وارد فعالیت‌های کشاورزی می‌شوند، شکست می‌خورند.

کد خبر: ۹۹٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha