۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
ارتباطات تجاری فعلی پاسخگوی نیاز ایران و ارمنستان نیست
سفیر ارمنستان در ایران:

ارتباطات تجاری فعلی پاسخگوی نیاز ایران و ارمنستان نیست

زنجان- سفیر ارمنستان در ایران با بیان اینکه ارتباطات تجاری فعلی پاسخگوی نیازهای دو کشور نیست، گفت: می‌توان پتانسیل‌های بلا استفاده را فعال و از آنها استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، آرتاشس تومانیان عصر پنج شنبه در دیدار با فعالان اقتصادی در محل اتاق بازرگانی زنجان گفت: در ارزیابی کلی ارتباطات ایران و ارمنستان در همه زمینه‌ها در سطح عالی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ارتباطات تجاری فعلی پاسخگوی نیازهای دو کشور نیست،اظهار کرد: می‌توان پتانسیل‌های بلا استفاده را فعال و از آنها استفاده کرد.

سفیر ارمنستان در ایران گفت: در حوزه صنعت  آی تی و تکنولوژی‌های پیشرفته ارمنستان شاخص‌های خوب و بالایی داشته و دارای استاندارد بین المللی است.

تومانیان با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ و مطرح دنیا در ارمنستان دارای شعبات بوده و گردش مالی بالایی در همکاری با شرکت‌های ارمنی دارند،ابراز داشت: شرکت‌های ارمنستانی در این زمینه در حال گسترش کار خود هستند و این زمینه همکاری در ایران می‌تواند مورد نظر باشد. 

وی با بیان اینکه ایران نیز در این حوزه دارای ظرفیت‌های خوبی است و می‌تواند وارد بازار ارمسنتان شود،افزود: سیستم بانکی ارمنستان بسیار پیشرفته است و بسیاری از بانک‌های معتبر بین المللی دارای شعبه در ارمنستان هستند و یکی از شاخصه‌های مهم اقتصاد ارمنستان خصوصی بودن آن است.

 سفیر ارمنستان در ایران با بیان اینکه دولت ارمنستان مستقیماً در اقتصاد دخالتی ندارد،تصریح کرد: طی سال‌های گذشته فساد اداری در این کشور بسیار کاهش داشته و نهادهای حاکمیتی در تجارت و اقتصاد کمترین دخالت ممکن را دارند.

تومانیان گفت: ارمنستان عضو اتحادیه اوراسیا بوده که یک بازار ۲۰۰ میلیونی است، هزنیه گمرکی نداشته و ایران دو سال است با این اتحادیه تفاهم نامه مراودات تجاری دارد که تخفیفات گمرکی ۸۳۰ قلم کالا دارد. 

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا ۲.۶ میلیارد یورو کمک مالی به ارمنستان خواهد کرد،افزود: در راستای اجرایی کردن همکاری‌ها امکانات وجود دارد و ایران و  ارمنستان دارای فرهنگ و تاریخ مشترک بوده و همسایه هستند و می‌تواند این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.

سفیر ارمنستان در ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری تاثیرگذار و پیشرفته در منطقه است و دارای اقتصادی قوی و منابع و امکانات مطلوبی دارد،تاکید کرد:  ارمنستان و ایران دارای مرز خشکی هستند و ارتباطات ترانسفری هوایی و زمینی وجود دارد.

تومانیان یاد آورشد: کشاورزی، انرژی، معدن و صنعت، آی تی و های تکنولوژی و در برخی صنایع ارتباطات و همکاری خوبی با ایران داریم.

وی ابراز داشت: کالای ایرانی بیشتر وارد ارمنستان شده و واردات از ارمنستان به ایران خیلی کم بوده و می‌توان این مورد را نیز در زمره همکاری‌ها قرار گیرد.

کد خبر: ۹۹٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha