۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
تناقض در عملکرد تامین اجتماعی استان سمنان/ مستمری بگیران لبه تیغ هستند
کارشناس اقتصادی:

تناقض در عملکرد تامین اجتماعی استان سمنان/ مستمری بگیران لبه تیغ هستند

سمنان- همتیان کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تأمین اجتماعی مدام از همسان سازی مقوله مستمری بازنشستگان صحبت می‌کند، گفت: از سوی دیگر در عمل شاهد هستیم که در اوج یک تناقض، هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد.

حسن همتیان در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه حرف و عمل مسئولان تأمین اجتماعی در کشور و طبیعتاً استان سمنان تناقض دارد، ابراز کرد: همسان سازی حقوق و مستمری‌ها در حالی بیان می‌شود که عملاً برای آن کاری نشده و به نظر می‌رسد حتی توان پرداخت‌ها از فروردین امسال هم وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان تأمین اجتماعی اعلام می‌کردند که تمهیدات لازم برای همسان سازی اندیشیده شده است اما حالا که توان انجام آن را ندارند اعلام می‌کنند که تورم بالا بوده و دولت هم به ما بدهکار است در حالی که این موضوع را می‌بایست از قبل پیش بینی می‌کردند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه شما وقتی طرحی را برای اجرایی شدن دارید که قشر زیادی از مردم، اقتصاد و معیشت را در بر می‌گیرد قطعاً از قبل باید فکر تأمین منابع آن را کنید، تاکید داشت: تأمین اجتماعی مسئول مستقیم توقع همسان سازی مستمری و حقوق بازنشستگان در سطح استان سمنان است از سوی دیگر باید گفت به دلیل فشارهای اقتصادی و تلاطم و تورم مستمری بگیران لبه تیغ هستند.

همتیان با بیان اینکه روز گذشته نشستی در خانه کارگر برگزار شد که یکی از فعالان کارگری بیان داشت که در سراسر کشور حتی ما به مابه‌التفاوت مستمری و حقوق فروردین ماه هم واریز نشده است، ابراز کرد: مشخص نیست تأمین اجتماعی که خود یکی از بدهکاران به نظام پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نیز محسوب می‌شود، چطور قرار است منابع مورد نیاز خود را تامین کند.

وی با بیان اینکه تأمین اجتماعی متاسفانه در سال‌های اخیر در سطح کشور درگیر سوء مدیریت است و مانند ایران خودرو و سایپا که مجموعه‌هایی هستند که با هر قیمتی خدمات ارائه کنند، مردم مجبور هستند در مقابل آنها صف بایستند زیرا رقیب ندارند، در حقیقت ورشکسته است در حالی که سال به سال همه هزینه‌هایی که از مردم می‌گیرد افزایش پیدا می‌کند و در ضمن رقیبی هم ندارد! یعنی در واقع ورشکست کردن چنین سازمان عریض و طویلی که ماهانه ده‌ها هزار میلیارد تومان پول دریافت می‌کند نیازمند هنر فراوانی است.

کد خبر: ۹۹٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha