۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
 مجلس قانون مدونی برای رمزارزها تصویب کند
کارشناس مسائل اقتصادی:

مجلس قانون مدونی برای رمزارزها تصویب کند

سعدوندی، کارشناس مسائل اقتصادی خواستار ورود مجلس به بازار رمز ارز و تدوین اولین قانون مدرن دنیا در این حوزه شد.

به گزارش بازار، علی سعدوندی، با اعلام اینکه ایران تنها کشور مقابله کننده با رمز ارزها نیست، گفت: رمز ارز، ارزش پول ملی را با قدری افت رو به رو می‌کند و چین و ژاپن و کره جنوبی نیز به بازار رمز ارز، با نگاه تردید می‌نگریستند.

وی در پاسخ به چگونگی مداخله بانک مرکزی در این موضوع گفت: ما در دو زمینه نقصان ویژه داریم یکی سیاست‌گذاری و دیگری نظارت است و معمولا مقام ناظر و سیاست‌گذار بنا را بر تغییر وضع موجود نمی‌گذارد.

سعدوندی گفت: در گذشته رمز ارز وجود نداشت و لذا مقرراتی در این زمینه نبود و امروز که رمز ارز پدید آمده است با تعلل با آن رو به رو می‌شویم و ناظر و سیاست‌گذار نیز ما به سمت سیاست انکار پیش می‌برد.

این تحلیلگر حوزه اقتصاد در ادامه مصاحبه با رادیو گفت‌وگو با اعلام اینکه تا امروز در راستای رفاه عامه از رمز ارز بهره نبرده‌ایم، خاطرنشان کرد: برای پیشرفت اقتصادی کشور از ابزار رمز ارز می توان استفاده کرد.

سعدوندی خاطرنشان ساخت: بر فرض که بانک مرکزی کار خود را به درستی انجام نداده است؛ مجلس در راستای تدوین و تصویب قوانین مدرن چه کرده است؟ پس مجلس هم کم کاری کرده است و باید اصلاحاتی در وضع معیشت صورت دهد.

وی خطاب به انتقادات پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی درباره تعلل دولت و بانک مرکزی در قضیه رمز ارزها گفت: ایشان سال‌ها در مجلس حضور دارند و بنده تقاضا می‌کنم که ایشان زحمت بکشند و به سمت قوانین مدرن اقتصادی پیش روند.

سعدوندی با اعلام اینکه ما می‌توانیم در این حوزه سردمدار باشیم، پرسید: چه اشکالی دارد که ایران اولین قانون مدرن نظارت بر رمز ارزها را ایجاد کند و سایر کشورها از ما بیاموزند؟

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: آیا ما در این زمینه باید پیشرفت‌های دنیا را انکار کنیم؟ و یا سیاست‌های صلبی در این خصوص داشته باشیم و توپ را در زمین حریف قرار دهیم؟

سعدوندی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: درست اینست که بازار رمز ارز قوانینی داشته باشد و این قوانین بازار را مدیریت کند پس باید به سمت تصویب و اجرا آن باشیم.

کد خبر: ۹۹٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha