۲۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲
رئیس کمیسیون کشاورزی خواستار بازگردانی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی شد
طی نامه‌هایی به وزرای صمت و جهاد کشاورزی؛

رئیس کمیسیون کشاورزی خواستار بازگردانی اختیارات وزارت جهاد کشاورزی شد

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با ارسال نامه‌هایی به وزاری صمت و جهاد کشاورزی، خواستار بازگردانی اختیارات بازرگانی حوزه کشاورزی به وزارت جهاد شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی پس از پایان اعتبار دو ساله مصوبه شورای عالی  هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص لغو قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌هایی به وزیران جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بر لزوم بازگردانی اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

گفتنی است پس از عدم موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل وزارت بازرگانی بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا کلیه اختیارات حوزه بازرگانی بخش کشاورزی از جمله اختیارات شرکت بازرگانی دولتی ایران به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شد و این موضوع مشکلات بسیار زیاد و ناهماهنگی‌هایی را در زمینه تولید، توزیع، صادرات و واردات محصولات کشاورزی به همراه داشت.

لازم به ذکر است رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از دریافت رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی در قالب توافقنامه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی قصد بازگردانی اختیارات به این وزارتخانه را داشت که با مخالفت رئیس جمهور این اقدام صورت نگرفت.

کد خبر: ۹۹٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha