۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
برگزاری بیش از ۱۰ هزار گشت بازرسی توسط سازمان حمایت
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت خبر داد:

برگزاری بیش از ۱۰ هزار گشت بازرسی توسط سازمان حمایت

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، عملکرد بازرسان سازمان حمایت و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها در بهمن ماه سال ۹۸ در قالب گشت های مشترک بازرسی و روند رسیدگی به شکایات دریافتی از طریق سامانه ۱۲۴ را تشریح کرد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سید مجتبی سجادی گفت: این دوره تعداد ۱۰ هزار ۱۶۵ گشت مشترک بازرسی توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاههای نظارتی از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و... انجام شده، که منجر به تشکیل ۴ هزار و ۵۰۵ پرونده تخلف به ارزش حدود ۲۳۰ میلیارد ریال شده که برای بررسی های لازم به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، جمعاً ۱۸هزار و ۴۷۳ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد به ۷۰ درصد شکایات رسیدگی شده و ۳۰ درصد باقی مانده، نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط می باشد.

سجادی اضافه کرد: عمده ترین گزارش مردمی در بخش کالایی، عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات نیز مربوط به تعمیر خودروسبک و رستوران های غذا خوری بوده که عمده تخلفات مربوط به گرانفروشی و تقلب است.

مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت ادامه داد: به جز عملکرد بازرسی در استانها، تعداد ۵ فقره پرونده کلان، در همین مدت توسط کارشناسان سازمان حمایت تکمیل و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است که ۲ مورد آن مربوط به شرکت های خودرویی و ۳ مورد مربوط به عدم ایفای تعهدات ارزی به ارزش بیش از ۴ میلیون ۸۵۱ هزار دلار برای واردات چای و ۲ مورد آن مربوط به گرانفروشی مکمل دارویی و سم وارداتی مجموعا به ارزش حدود ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسئول اعلام کرد: در همین مدت تعداد۱۲۳۷ فقره شکایت از طریق سامانه اطلاع رسانی دریافت و تعداد ۱۱۶۵ پرونده مختومه اعلام و از این تعداد ۴۴ درصد تخلف محرز شده و گزارش تخلف به مراجع رسیدگی کننده اعلام شده است.

سجادی ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگاهای نظارتی با سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها، افزود: مردم در صورتی که احساس نمایند در خرید کالا و ارائه خدمات در حق آنها اجحافی صورت گرفته است، با مراجعه به ستاد خبری سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها و شهرستانهای تابعه و یا از طریق تلفن (۱۲۴ )، به صورت حضوری، کتبی و یا پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی cppo. ir، سایت(ir.۱۲۴) واپلیکیشن میتوانند نسبت به تنظیم شکایت خود اقدام نمایند و چنانچه شکایت قابل پیگیری باشد و در قالب قوانین حمایت حقوق مصرف کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی تعریف شده باشد اقدام خواهد شد.

کد خبر: ۹٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha