۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۱
پلمپ ۱۴۱ واحد غیربهداشتی در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی نوروزی و ماه رمضان

پلمپ ۱۴۱ واحد غیربهداشتی در قالب طرح تشدید نظارت های بهداشتی نوروزی و ماه رمضان

۱۴۱ واحد غیر بهداشتی در قالب طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان در استان های کشور شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شده اند.

به گزارش بازار، به دنبال اجرای طرح ملی تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان از ۲۰ اسفند سال ۱۴۰۲ تا پایان نوروز ۱۳ فروردین، ۱۶ هزارمورد غیربهداشتی شناسایی و در این میان بر حسب رسالت حرفه‌ای و اخلاقی دفاع از بهداشت و سلامت عمومی جامعه نیز ۱۴۱ واحد غیر بهداشتی برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی و پلمپ شدند.

بنابراین گزارش، طی مدت یاد شده، بیش از ۱۵۷ هزار بازدید در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان از سوی اکیپ های دامپزشکی انجام شد و حاصل آن بازرسی و نظارت بهداشتی بر کشتار بیش از ۶۵۷ هزار راس دام سبک به وزن بیش از۱۲هزار تن و ۱۱۷ هزار راس گاو، گوساله و گاومیش به وزن ۱۶هزار تن در مرحله کشتار بوده است.

برپایه این گزارش، طی این مدت همچنین بر کشتار بیش از ۹۴ میلیون قطعه طیور به وزن بیش از ۱۸۰هزارتن بازرسی و نظارت بهداشتی صورت گرفت و در مجموع میزان وزن لاشه‌های ضبطی در بین تمام این بازرسی‌ها نیز بالغ بر ۱۳۷ تن دام و یک هزار تن طیور اعلام شد.

این گزارش می افزاید: در زمینه عملیات نظارت بهداشتی بر «تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی» مدت زمان یاد شده، اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته به طوری که بیش از ۱۵۷هزار بازدید از انواع واحدهای عرضه، انبارها، سردخانه‌ها، مراکز قطعه‌بندی و بسته‌بندی و کشتارگاه های دام و طیور صورت گرفت.

کد خبر: ۲۸۲٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha