۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳
خدمات گردشگری؛ بیشترین کاهش تقاضا در ایام کرونایی
دفتر امور اقتصادی وزارت صمت آثار کرونا بر کسب و کار اصناف را بررسی کرد

خدمات گردشگری؛ بیشترین کاهش تقاضا در ایام کرونایی

بر اساس آمار دفتر امور اقتصادی و سیاست‌های تجاری وزارت صمت، خدمات گردشگری و باشگاه های ورزشی بیشترین میزان کاهش تقاضا را پس از شیوع بیماری کرونا داشته اند و کمترین میزان تقاضا مربوط به تاکسی سرویس ها بوده است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، بر اساس آمار ارایه شده از سوی دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صمت، میزان کاهش تقاضای خدمات گردشگری و باشگاه‌های ورزشی ۱۰۰ درصد و میزان کاهش تقاضای تاکسی سرویس ها در این ایام ۳۵ درصد بوده است.

همچنین میزان کاهش تقاضا در تالارهای پذیرایی، فست فودها و لبنیات فروشی‌ها(سنتی) ۹۰ درصد و میزان کاهش تقاضای آرایشگاه‌های زنانه ۸۵ درصد بوده است.

بر همین اساس دو صنف آجیل و خشکبار و رستوران داران با کاهش تقاضای ۸۰ درصدی و چلوکبابی ها با کاهش تقاضای ۷۵ درصدی روبه رو بودند.

میزان کاهش تقاضا در صنوفی مانند پوشاک، شیرینی و شکلات و لوازم خانگی نیز ۷۰ درصد بوده است و صنوفی مانند گل و گیاه فروشی، مبلمان و دکوراسیون منزل کاهش تقاضای ۶۰ درصدی را در این ایام تجربه کردند.

همچنین میزان کاهش تقاضا در رسته‌های کابینت، خدمات فنی(تعمیرات و تاسیسات)، کیف و کفش، آرایشگران مردانه و خیاطان ۵۰ درصد و خشکشویی ها نیز ۴۵ درصد بوده است.

کد خبر: ۹٬۹۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha