۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
تخلیه کالاهای اساسی از بندر امام سرعت می‌گیرد
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور:

تخلیه کالاهای اساسی از بندر امام سرعت می‌گیرد

کریمی، دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور، از سرعت گرفتن تخلیه کالاهای اساسی از بندر امام خبر داد.

به گزارش بازار، احمد کریمی گفت: با هدف تسریع در تخلیه کالاهای اساسی و نهاده‌ها از بنادر و خصوصا در بندر امام خمینی قرار شد از ظرفیت کامیون‌های درون شهری دارای کارت هوشمند و کامیون‌های مخصوص حمل مصالح ساختمانی هم استفاده شود.

وی افزود: از چند روز قبل با استقرار مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بندر امام، این فرایند تخلیه کالاها از بنادر تسریع شده است و کامیون‌های زیاید از استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و فارس به سمت بندر امام خمینی می‌روند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور با اشاره به برگزاری جلسه با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره بررسی رفع موانع اعزام کامیون به بندر امام خمینی و تسریع در تخلیه کالای اساسی و نهاده‌ها گفت: تصمیم گرفته شد اگر شرکت حمل و نقل مبدأ ناوگانی اعزام کند، امکان صدور بارنامه را در مبدا اعزام کامیون داشته باشد و این گونه نباشد که شرکت حمل و نقلی در مبدأ تلاش کند و کامیون به بندر امام اعزام کند، اما بارنامه را شرکت حمل و نقل در خوزستان صادر و کمیسیون را هم آن شرکت دریافت کند.

وی افزود: همچنین در جلسه مدیرکل دفتر حمل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پیشنهاد شد از کامیون‌های درون شهری برای حمل کالای اساسی از بندر امام استفاده شود، چون بخشی از این ناوگان کارت هوشمند دارند، اما همچنان در درون شهر فعالیت می‌کنند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور درباره نحوه هماهنگی برای اعزام ناوگان کامیونی درون‌شهری به بندر امام گفت: امیدواریم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه در این حوزه با ما همکاری کند، تعدادی از کامیون داران درون شهری، کارت هوشمند دارند و مشکلی بابت تردد در جاده‌ها ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر از طریق اتحادیه کمپرسی داران بارکش شهری استان‌ها در حال هماهنگی هستیم و با همه اتحادیه‌ها جلساتی در حال برگزاری است تا از روز جمعه ۲۵ تیر این ناوگان به بندر امام خمینی اعزام شود.

کریمی گفت: منعی برای تردد ناوگان کامیونی درون‌شهری در جاده‌ها نخواهیم داشت، چون هم معاینه فنی دارند، هم کامیون کارت هوشمند فعال دارد و رانندگان نیز دارای کارت هوشمند هستند و امکان صدور بارنامه برای آن‌ها وجود دارد.

وی افزود: همچنین در پیشنهاد سوم اعلام کردیم که بخشی از ناوگان باری ما نظیر کمپرسی‌ها در حال حاضر در حمل کلینکر و سایر کالاها فعالیت می‌کنند که امروز چندان ضروری نیست و بهتر است به سمت بندر امام خمینی هدایت شوند تا تخلیه کالاهای اساسی و نهاده‌ها به تعادل برسند و سپس به وظیفه قبلی خود برگردند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون داران کشور گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال بررسی است و امیدواریم تا روز آینده به نتیجه برسد ناوگانی که در حمل کلینکر، سیمان یا دیگر کالاهای ساختمانی فعالیت می‌کنند فعلاً به سمت بندر امام هدایت شوند تا حداکثر تخلیه را داشته باشیم.

کریمی درباره مشوق سازمان راهداری مبنی بر ارائه روغن با تعرفه مصوب و لاستیک دولتی به کامیون‌دارانی که به سمت بندر امام می‌روند، افزود: وضعیت روغن کامیون در کشور بسیار اسف بار است، تأمین روغن با نرخ مصوب ارزشمند است، ولی به هر حال فقط ناوگانی که به بندر امام خمینی می‌رود روغن با نرخ مصوب دریافت می‌کند و هنوز کامیون داران ما در دیگر نقاط کشور با مشکل تأمین روغن مواجه هستند.

دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اضافه کرد: همچنین تعداد لاستیک با ارز دولتی به اندازه‌ای نیست که جوابگوی ناوگان باشد و اگر ما این موضوع را مطرح کنیم که پس از چند سرویس به بندر امام، لاستیک با ارز دولتی به کامیون‌دار می‌دهیم این چندان درست نیست، زیرا تعداد لاستیک با ارز دولتی زیاد نیست که به همه کامیون داران وعده بدهیم و حتی ممکن است با مشکل کمبود عرضه لاستیک با ارز دولتی مواجه شویم و نوعی بی‌اعتمادی ایجاد شود و در آینده اگر شرایطی خاص و بحرانی ایجاد شد دیگر کامیون داران اعتماد نکنند.

وی گفت: از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آمار لاستیک‌ها را خواستیم تا اگر کامیون‌هایی به بندر امام اعزام می‌کنیم، خیال ما راحت باشد.

کریمی افزود: البته مشکلی که در این‌باره وجود دارد، گرمای شدید در استان خوزستان و بندر امام خمینی است، همچنین ترددهای یکسر خالی برای کامیون داران صرفه اقتصادی ندارد، اما با این حال کامیون‌ها به منطقه اعزام شده اند.

کد خبر: ۹۸٬۹۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha