۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
افزایش یک میلیون تنی محصولات زراعی در مغان/ پرونده خام‌فروشی بسته می‌شود
مدیرکل تعاون روستایی اردبیل خبر داد:

افزایش یک میلیون تنی محصولات زراعی در مغان/ پرونده خام‌فروشی بسته می‌شود

اردبیل- صولت، مدیرکل تعاون روستایی اردبیل گفت: با بهره‌برداری از پایاب ۴۵ هزار هکتاری سد خداآفرین ظرفیت تولید و استحصال محصولات کشاورزی و زراعی در مغان به بیش از یک میلیون تن می‌رسد.

حمید صولت در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به بهره‌برداری از پایاب ۴۵ هزار هکتاری سد خداآفرین اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح زیربنایی در کنار افزایش تولید و فرآوری محصولات تلاش بر این است تا از خرد شدن اراضی جلوگیری شده و به نوعی سیستم مدرن آبیاری با فعالیت بیش از ۱۱ هزار و ۱۰۰ دستگاه سانتریفیوژ به فرآیند کیفی برسد.

وی تصریح کرد: البته در کنار این زیرساخت‌ها ما در پایاب سد خداآفرین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دادیم تا با هدف تقویت زنجیره ارزش، از خام‌فروشی محصولات جلوگیری شده و به نوعی با بازاریابی مناسب و برندینگ محصولات تولید شده متناسب با استانداردهای جهانی و بین‌المللی به کشورهای همسایه صادر شود.

مدیرکل تعاون روستایی اردبیل گفت: با این هدف‌گذاری که با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به انجام می‌رسد، برای همیشه پرونده خام‌فروشی محصولات در شمال استان اردبیل بسته شده و بازار جدیدی از تولید متنوع و با کیفیت محصولات به وجود می‌آید.

صولت ضرورت تقویت نظام بهره‌برداری درست و اصولی را در اراضی پایاب سدها به ویژه سد خداآفرین، عمارت و سایر سدهای در حال تکمیل را یادآور شد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا با تشکیل تعاونی‌های تولید روستایی این اراضی و صاحبان آنها را در یک مجموعه اقتصادی تحت پوشش ببریم تا امکان تأمین ارزش افزوده بیشتر و تولید با توانمندی گسترده در سطح استان به نفع کشاورزان فراهم‌ آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در همین راستا نظام بهره‌برداری با رویکرد توسعه صنایع کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفته و در کنار آن با حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سعی بر این است تا زنجیره تولید مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

مدیرکل تعاون روستایی اردبیل با ابراز خرسندی از توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در سطح استان اضافه کرد: در سال‌های اخیر و با تلاش مسئولان استانی ظرفیت صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان به بیش از ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود این ظرفیت تا دو سال آینده نیز دو برابر ارتقا یابد.

کد خبر: ۹۸٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha