۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
 عدم برنامه ریزی خودروسازان باعث ایجاد بازار قطعات وارداتی می‌شود
مدیر ارتباطات بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن:

عدم برنامه ریزی خودروسازان باعث ایجاد بازار قطعات وارداتی می‌شود

نظری، مدیر ارتباطات بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن عنوان کرد: عدم برنامه ریزی مناسب از سوی خودرو سازان باعث ایجاد بازار واردات قطعات برای تامین کسری می شود.

به گزارش بازار، مجتبی نظری، مدیر ارتباطات بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در مورد قطعات یدکی تقلبی در بازار گفت: به دلیل اینکه هیچ نظارتی بر واردات قطعات خودروی غیر اصل و تقلبی در بازار وجود ندارد و در گمرک کارشناس قطعه اصلی را از تقلبی تشخیص نمی دهد حجم بالایی از قطعات قاچاق و تقلبی در کشور وجود دارد.

وی بر ضرورت نظارت دولت و نهادهای دولتی و داشتن برنامه های نظارتی برای جلوگیری از واردات و تولید قطعات تقلبی تاکید کرد و اظهار داشت: اگر نظارت افزایش یاید از تولید قطعات تقلبی جلوگیری شود توان و ظرفیت تولید کنندگان داخلی نیز افزایش می یابد.

این کارشناس صنعت خودرو کشور ادامه داد: برخی از تولیدات داخلی مزیت بیشتری نسبت به نمونه های خارجی دارند ولی متاسفانه در صنعت به دلیل وجود رویکرد مثال معروف «خرید خارجی از هر خریدی شیرین تر است» متاسفانه از قطعات خارجی به جای قطعات با کیفیت ایرانی استفاده می شود.

نظری تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی برای تولید قطعات و لوازم یدکی خودرو با استانداردهای بالا باید ۱۲ تا ۱۳ مجوز از بخش های مختلف اخذ کنند، ولی متاسفانه برخی از افراد سودجو در کارگاه های زیر زمینی به راحتی با تقلب مارک و برند خاص اقدام به تولید قطعات تقلبی و وارد کردن قطعات به بازار می کنند که این امر نیازمند نظارت دقیق نهادهای نظارتی است.

مدیر ارتباطات بازاریابی و تبلیغات گروه بهمن در ادامه با بیان اینکه گروه بهمن ۶۰درصد بازار خودروهای تجاری را به خود اختصاص داده است گفت: این گروه در بحث خدمات پس از فروش از لحاظ رضایت مقام اول را دارد و در ۶ سال گذشته تنها شرکت خودرو سازی کشور است که سود کرده و ضرر نداده است.

کد خبر: ۹۸٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha