۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲
جبران خسارت زارعین از محل صندوق بیمه/ دیم‌کاران بیله سواری بیشترین خسارت را دیده‌اند
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تاکید کرد؛

جبران خسارت زارعین از محل صندوق بیمه/ دیم‌کاران بیله سواری بیشترین خسارت را دیده‌اند

اردبیل- جهانگیرزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزان خسارت‌دیده از خشکسالی در مناطق مختلف کشور و استان اردبیل چشم انتظار مساعدت صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند.

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این جبران خسارت باید تا مهرماه انجام شود تا زارعین با شروع فصل زراعی جاری بتوانند کشت و زرع خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد:‌ در کنار جبران خسارت برای سال‌های آینده با هدف کاهش ریسک تولید در بخش کشاورزی بهتر است سازمان هواشناسی و سایر نهادهای مرتبط پیش‌بینی و گزارشی از وضعیت بارندگی‌ها ارائه کنند تا کشت و زرع بر اساس تنش آبی و الگوهای ارائه شده به انجام برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اردبیل نیز بیشترین خسارت متوجه دیم‌کاران در مناطق بیله‌سوار بوده است، گفت: ۶۸ هزار هکتار اراضی خسارت‌دیده مورد ارزیابی قرار گرفته و خسارت وارده به آن‌ها مشخص و در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به ثبت رسیده است.

جهانگیرزاده افزود: مسئولان این صندوق باید هر چه سریعتر جبران خسارت را انجام داده و مبالغ مورد نظر را به حساب کشاورزان واریز کنند تا نسبت به تهیه بذر و سایر نهادها به موقع اقدام و کشت و زرع پاییزی نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی از مدیران بانک کشاورزی در سطح ملی و استان خواست تا با توجه به گرفتاری کشور و کشاورزان در وضعیت خشکسالی نسبت به استمهال وام‌های قبلی و بخشودگی جرایم اقدام کرده و با پرداخت تسهیلات جدید کشاورزان را در بخش‌های مختلف کمک کنند.

جهانگیرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های امروز کشاورزان تأمین نهادها در آستانه فصل زراعی جدید است که جهاد کشاورزی مقرر شده هم در بخش بذر و هم سم و کود خرید به موقع را انجام و در فصل پاییز با کمترین دغدغه و نگرانی توزیع آنها در بین بهره‌برداران به انجام برسد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در سال‌های اخیر تسهیلات خوبی در بخش مکانیزاسیون پرداخت شده که انتظار می‌رود بانک کشاورزی همین روند را ادامه داده و با کمترین بهره بانکی منابع مورد نیاز را در این زمینه تأمین کند.

کد خبر: ۹۸٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha