۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰
بی‌تدبیری کابینه، دولت آینده را دچار مشکل می‌کند؛ بحران کمبود کالاهای اساسی، قطعی است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بازار مطرح کرد

بی‌تدبیری کابینه، دولت آینده را دچار مشکل می‌کند؛ بحران کمبود کالاهای اساسی، قطعی است

معین‌الدین سعیدی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی معتقد است کشور در سال جاری با بحران اقتصادی و معیشتی و در کنار آن بحران آب دست و پنجه نرم خواهد کرد.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به مهمترین چالش‌های اقتصادی دولت سیزدهم گفت: مهمترین موضوعی که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم، مسئله بحران اقتصادی و معیشتی و در کنار آن بحران آب است.

نماینده مردم چابهار در مجلس تاکید کرد: در حوزه موضوعات اقتصادی باید گفت هیچ گاه کشور به لحاظ تامین منابع مالی این قدر دچار چالش نبوده است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما هم بحث تحریم و هم با عدم استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور مواجه بودیم بیان داشت: این در حالی است که مقام معظم رهبری تاکیدات زیادی مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی و پشتیبانی از تولید در کشور داشته اند.

سعیدی با بیان اینکه متاسفانه هر روز چالش‌های جدی در فرآروی بخش تولید شکل می‌گیرد، اظهارداشت: متاسفانه به گونه‌ای پیش می‌رویم که مطمئنا با کمبود کالاهای اساسی مواجه خواهیم شد و در همان ابتدای کار، حرکت دولت سیزدهم دچار مشکل خواهد شد،به نوعی بی‌تدبیری دولت فعلی حتما کار را برای دولت آینده دچار مشکل خواهد کرد و ما سال بسیار بسیار سختی را پیش رو خواهیم داشت.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: همچنین ما در قالب کمیسیون کشاورزی هشدارهای لازم را در بحث کمبود کالاهای اساسی به مسئولین داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در کنار بسیاری از چالشها، سال بسیار بسیار کم باران را پشت سر گذاشتیم، بیان داشت: کاهش بارندگی در کشور در ۵۰ سال اخیر بی سابقه بوده است و ما در حال تجربه کردن آن هستیم لذا مشخصا میزان بارندگی ما یک سوم نرم جهان است و حتماً باید در این زمینه از سوی دولت سیزدهم تدابیری مدنظر قرار گیرد.

این نماینده مجلس با اشاره به مبحث استفاده از آب شیرین کن‌ها در برنامه ششم توسعه، گفت: ما چاره‌ای جز این نداریم که کشور را به سمت منابع پایدار نظیر آب دریاها و استفاده از آن برای مصارف شرب و کشاورزی سوق دهیم.

سعیدی تاکید کرد: در حال حاضر کشوری چون عربستان سعودی بخشی از مصارف کشاورزی خود را از طریق شیرین کردن آب دریاها انجام می‌دهد لذا از بین آب شیرین کن‌های دنیا ۶۰ درصد آن در منطقه خاورمیانه وجود دارد و سهم کشور ما در این بخش تنها دو درصد است بنابراین اگر ما تدبیری در این بخش ها نداشته باشیم شرایط بسیار فاجعه باری را تجربه خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۸٬۸۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha