۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی در قم احداث می‌شود
با حمایت وزارت نیرو؛

اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی در قم احداث می‌شود

قم- طی مراسمی با حضور استاندار قم عملیات احداث اولین شهرک صنعتی غیر دولتی تخصصی انرژی خورشیدی و صنایع وابسته در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار بازار، طی مراسی که امروز سه‌شنبه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانه تولید و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های اقتصادی استاندار قم در کیلومتر ۲۰ جاده قم - تهران برگزار شد، عملیات احداث نخستین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی در راستای تأمین انرژی پاک آغاز شد.

با افتتاح این طرح که با همکاری وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسع صنایع پیشرفته اجرا می‌شود، گام مؤثری در تولید پنل‌های انرژی خورشیدی برداشته خواهد شد و بخش عمده‌ای از واردات این محصول متوقف می‌شود.

استاندار قم در این مراسم طی سخنانی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۱۰ ماه از سال در قم آسمان آفتابی است، استفاده از انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر را مورد توجه قرار داد و گفت: تا کنون از این نعمت الهی به خوبی استفاده نشده و لازم است در حالی که کشور با مشکل کم آبی مواجه است باید تلاش کرد انرژی‌هایی که با استفاده از آب تولید می‌شود را از با استفاده از نور و انرژی خورشید تولید کرد.

بهرام سرمست بر حمایت از سرمایه‌گذارانی که در راستار رفع نیازهای مردم، رفع بحران‌های زیست محیطی و همچنین ایجاد اشتغال تلاش می‌کنند تأکید کرد و افزود: با شیوه‌های سنتی دیگر نمی‌توان مشکلات مهمی در مسیر حل بحران کم آبی، تأمین انرژی و حفظ محیط زیست را برطرف کرد.

وی تدوین برنامه‌هایی برای رسیدن به رونق اقتصادی و جهش تولید در قم را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشیدی یک برنامه راهبردی در زمینه جذب سرمایه‌گذار و اقتصاد مقاوتی در قم است.

استاندار قم همچنین پشتکار شرکت سرمایه‌گذار و حمایت وزارت نیرو را در به بهره‌برداری رسیدن سریعتر این پروژه ضروری دانست و گفت: امیدوارم با افتتاح این پروژه قدم‌های مهمی در راستای بهبود آب و هوای قم برداشته شود.

اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی در قم احداث می‌شود

اختصاص هشتصد میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بخش صنعت قم
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم ارائه خدمات کارشناسی، صدور ضمانتنامه و تسهیلات به سرمایه‌گذاران را از وظایف این مرکز دانست و گفت: هشتصد میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به بخش صنعت قم اختصاص یافته است.

رضا نقی‌پور با بیان اینکه طی دو سال اخیر ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان و ۱۳ صنعت پیشران کشور حمایت شده است، افزود: سرمایه‌گذاری‌های ریسک‌پذیر در کشور حمایت می‌شوند.

تقاضای سرمایه‌گذاران خارجی برای احداث نبروگاه خورشیدی در قم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم نیز ایجاد شهرک‌های صنعتی را حلقه‌ای مفقوده در توسعه کشور دانست و اظهار کرد: مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی کمبود برق است که رفع این مشکل با ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی امکان‌پذیر است.

مهرداد غضنفری از مراجعه سرمایه‌گذاران خارجی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در قم خبر داد و گفت: طرح احداث نخستین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی در قم محل تأسیس کارخانه‌های پایین دست و بالادست ایجاد پنل‌های خورشیدی است تا دیگر نیاز به واردات این محصول به کشور نباشیم.

لازم به ذکر است برای احداث این نیروگاه که ۳۰ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد، ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در زمینی به وسعت ۲۰۰ هکتار انجام شده است.

در این طرح ۹۵۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد اشتغال شده است.

اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی در قم احداث می‌شود

استاندار قم همچنین امروز از شرکت شیمی اکسیر بوستان بازدید و شرکت امین ستاره طلایی بهارستان تولیدکننده ظروف تفلون را افتتاح کرد همچنین شهرک خصوصی صنعتی آینده سازان سیاره سبز فعال در حوزه انرژی خورشیدی را کلنگ زنی کرد.

اولین شهرک تخصصی انرژی خورشیدی توسط بخش خصوصی در قم احداث می‌شود

کد خبر: ۹۸٬۸۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha