۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵
ابطال مصوبه سازمان بازنشستگان درباره افراد بالای ۹۵ سال
رئیس دیوان عدالت اداری خبر داد

ابطال مصوبه سازمان بازنشستگان درباره افراد بالای ۹۵ سال

مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری گفت: هیات عمومی دیوان امروز با ابطال یکی از مصوبات سازمان بازنشستگی مقرر کرد بازنشستگان تا زمانی که حیات داشته باشند باید مستمری دریافت کنند و شرط سنی تا ۹۵ سال منتفی است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دیوان عدالت اداری در خصوص مصوبه سازمان بازنشستگان مبنی بر اینکه مستمری افراد بالای ۹۵ سال قطع می‌شود به شرط اینکه زنده بودن خود را اثبات کنند، ورود کرده است، افزود: این مصوبه امروز در جلسه هیات عمومی دیوان عدالت اداری به علت غیر قانونی بودن ابطال شد و اصل بر این است کسانی که مستمری می‌گیرند حیات دارند مگر اینکه اثبات شود حیات شان از بین رفته است.

وی گفت: در مصوبه سازمان بازنشستگان آمده بود وقتی فردی به سن ۹۰ یا ۹۵ سالگی می‌رسد، مستمری اش قطع می‌شود مگر اینکه خود فرد اثبات کند که زنده است.

مصدق افزود: این مصوبه ابطال شد بنابراین مستمری بگیران تا زمانی که زنده هستند، مستمری دریافت می‌کنند.

وی که بر اساس اعلام سخنگوی قوه قضاییه به عنوان معاون اول دستگاه قضا منصوب شده است، گزارشی از ۲ ماه و ۲۲ روز حضورش در دیوان عدالت اداری ارائه کرد و گفت: با همکاری همکاران قضایی و اداری دیوان عدالت اداری موفق شدیم در این مدت کاهش اطاله دادرسی داشته باشیم و تعداد پرونده‌های قابل طرح در هیات عمومی دیوان صفر و بی سابقه است.

مصدق گفت: امروز که هیات عمومی دیوان جلسه داشت ۱۲ موضوع را که از هفته گذشته مطرح بود، بحث وبررسی کرد و تا هفته آینده هر پرونده‌ای بیاید سه شنبه هفته آینده بررسی می‌شود و اکنون پرونده‌های قابل طرح در هیات عمومی دیوان صفر است.

ریئس دیوان عدالت اداری افزود: در این مدت کوتاه حدود ۱۶۰ مصوبه دستگاه‌ها ابطال شد که بیشتر مربوط به شورای شهر بود.

وی گفت: اطاله دادرسی در هیات‌های تخصصی، شعب بدوی و تجدید نظر را در شش ماه آینده کاهش خواهیم داد که قابل مقایسه با مدت مشابه سال قبل نخواهد بود و همکاران ما در بررسی‌های خارج وقت اداری شان اقدامی جهشی دراین خصوص خواهند داشت.

کد خبر: ۹۸٬۸۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha