۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
حذف «مجوز» از شروط کسب و کار
عضو فراکسیون جهش تولید و اصل ۴۴ مجلس خبر داد

حذف «مجوز» از شروط کسب و کار

قادری، عضو فراکسیون جهش تولید و اصل ۴۴ مجلس از حذف مجوز برای کسب و کارهای عادی و غیر حساس که با سلامت و امنیت مردم سر و کار ندارند، خبر داد.

 به گزارش بازار، جعفر قادری نظام تولید و توزیع را مرتبط دانست و بر لزوم تکمیل کنندگی توزیع برای نظام تولید تاکید کرد.

تولید از نظر هزینه ها، باید شرایطی سهل و آسان داشته باشد و بر ظرفیت های داخلی تکیه کند. از طرفی سیستم سیاسی، اداری، فرهنگی و نظام قانون گذاری باید در خدمت تولید باشد و اگر مشکلات این بخش حل نشود، معضل اشتغال، درآمد مردم و کسری ارز و مشکلات تعاملی با خارج کشور پابرجاست.

این را قادری گفت و افزود: کشوری که توان تامین نیازها را نداشته باشد، ناچارا باید نیازهای خود را از خارج کشور وارد کند و ذخایر زیر زمینی خود را صادر نماید.

وی سرمایه چنین کشوری را از دست رفته دانست و گفت: کشوری که نظام تولید درستی نداشته باشد، در حوزه های فرهنگی و سیاسی و اجتماعی هم دارای مشکل خواهد بود.

قادری همچنین به اصلاحات صورت گرفته توسط مجلس در تولید مسکن _طرح جهش تولید مسکن_ و... اشاره و تاکید کرد چنین اقداماتی مشکل کشور را چنان حل نمی کند؛ اگرچه موجب گشایش می شود.

وی لزوم اصلاح روند قانون گذاری در مجلس برای بهبود وضعیت تولید را متذکر شد و افزود: دولت هم باید از ظرفیت مجلس استفاده کرده و لوایح مناسب ارائه دهد و قوه قضائیه نیز خلأ و کمبودهای قانونی را برطرف سازد.

قادری در پاسخ به سوال مجری برنامه که در خصوص شکل گیری فراکسیون مانع زدایی ها پرسید، اظهار کرد: در حوزه رفع موانع تولید باید کسب و کارها را به دو شکلِ نیازمند به مجوز و بی نیاز از مجوز تقسیم بندی کنیم.

وی در این باره گفت: برخی کسب و کارها که به مجوز نیاز ندارند، اعلامی هستند و صرفا باید در سایت اعلام موجودیت کرده و کار خود را آغاز نمایند و برخی کسب و کارها که با امنیت و سلامت جامعه و مسائل زیست محیطی سر کار دارند، باید مجوز دریافت کنند.

کد خبر: ۹۸٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha