۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
آشفتگی بازار سیمان با وجود تولید مازاد پذیرفتنی نیست
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

آشفتگی بازار سیمان با وجود تولید مازاد پذیرفتنی نیست

طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تولید مازاد سیمان در کشور، گفت: در حال حاضر متاسفانه برای افزایش قیمت تمام کالاهای اساسی فرمول خاصی به کار می برند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری درباره نابسامانی بازار سیمان، گفت: متاسفانه در حال حاضر برای افزایش قیمت تمام کالاهای اساسی فرمول خاصی به کار می برند؛ عرضه قطره چکانی، کلافه کردن مردم و مسئولان و راضی کردن جامعه به افزایش قیمت کالاهای اساسی.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: طی چندین ماه گذشته سیمان به میزان کافی در بازار موجود نبود در حالیکه تولید این محصول بیش از نیاز کشور است.

وی با بیان اینکه در ماه‌های گذشته میزان ساخت و ساز مسکن نیز افزایشی نداشته که دلایل نابسامانی بازار را این امر بدانیم، اضافه کرد: با عرضه کم، مردم را کلافه و آنها را به افزایش قیمت راضی می‌کنند.

نظارتی بر بازار وجود ندارد
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نظارتی بر بازار وجود ندارد، ادامه داد: ظرفیت تولید سیمان توسط واحدهای تولیدی و از سوی دیگر میزان مصرف کشور نیز مشخص است بنابراین دلیلی برای آشفتگی بازار سیمان وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: در حال حاضر از ظرفیت سامانه جامع تجارت به درستی استفاده نمی شود، حال آنکه زنجیره تولید و توزیع را می توان با استفاده از این سامانه ردیابی کرد.

کد خبر: ۹۸٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha