۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
حداقل زمان صدور مجوز بازارگاه برای ترخیص کالا؛ ۴۵ روز
معاون فنی گمرک ایران اعلام کرد

حداقل زمان صدور مجوز بازارگاه برای ترخیص کالا؛ ۴۵ روز

ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: بر اساس مدارک و مستندات، بعد از اظهار حداقل ۴۵ روز زمان می‌برد تا مجوز بازارگاه به صورت کاغذی به ما ارائه شود.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی درباره انباشت نهاده‌ها در گمرکات کشور افزود: در کالاهای اساسی نیاز به مجوزهای قانونی داریم که حتماً باید توسط گمرک اخذ شود تا اجازه ترخیص کالا داده شود و بیشتر این‌ها مجوز وزارت جهاد کشاورزی را نیاز دارند که در خصوص سلامت کالا این مجوزها در حداقل زمان ممکن صادر می‌شود و به گمرک ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: مجوز دیگری هم تحت عنوان مجوز عرضه کالا در بازارگاه است که با نرخ مصوب برای کالاها یا نهاده‌هایی که در نظر گرفته شده نیاز است که متاسفانه تاخیر در ترخیص کالا ایجاد می‌کند از این جهت که حداقل زمانی که مجوز بازارگاه به گمرک ارائه می‌شود که البته هنوز به صورت غیر سیستمی است ۴۵ روز به طول می‌انجامد که در این مدت زمان گمرک نمی‌تواند کالا را ترخیص کند که باید اصلاح شود.

ارونقی گفت: وزارت جهاد کشاورزی با نامه‌ای اعتراض آمیز عنوان کرد که گمرک حق ندارد بدون مجوز بازارگاه نسبت به ترخیص کالا اقدام کند و الان اگر یک کیلو کالا را بدون مجوز فیزیکی بازارگاه وزارت جهاد کشاورزی ترخیص کنم باید پاسخگو باشم.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران افزود: این ۴۵ روز حداقل زمان است و بر اساس مدارک که بعد از اظهار حداقل ۴۵ روز زمان می‌برد که مجوز بازارگاه به صورت کاغذی به ما ارائه شود.

کد خبر: ۹۸٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha