۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۶
روحانی: این روزهای سخت خواهد گذشت
افتتاح قطعه دوم و سوم آزادراه همت- کرج

روحانی: این روزهای سخت خواهد گذشت

کرج- قطعه دوم و سوم آزادراه همت- کرج صبح امروز با حضور رییس جمهور و مدیران استانی البرز افتتاح شد . 

به گزارش بازار آزادراه همت- کرج به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای بزرگراه شهید خرازی در منطقه ۲۲ تهران آغاز شد تا پایتخت را به میدان امیرکبیر کرج برساند.

در سال ۹۱ قطعه یک آن از تهران تا گرمدره زیر بار ترافیک رفت و امروز مناطق ۲ و ۳ آن افتتاح شد تا تهران را به میدان امیرکبیر کرج متصل کند.

کلنگ این پروژه در سال ۸۸ با حضور رییس جمهور وقت زده شد و مقرر بود در سال ۸۹ به طور کامل به بهره برداری برسد اما به دلیل سنگین بودن عملیات راهسازی این محور با تعویق در اجرای پروژه روز ۲۳ آبان ۹۱ قطعه اول آن به طول ۵.۵ کیلومتر با حضور معاون اول رئیس جمهور وقت افتتاح شد و بعد از آن زیر بار ترافیک قرار گرفت.

قطعه دوم آن از محدوده گرمدره تا شهرک جهان نمای کرج به طول ۵.۱ کیلومتر و قطعه سوم این مسیر از شهرک جهان نما تا ابتدای تونل امیرکبیر (ابتدای جاده چالوس) به طور ۴.۵ کیلومتر که به آزادراه کنارگذر شمالی کرج متصل می‌شود امروز افتتاح شد.

گفته می شود با افتتاح این آزادراه، ۳۵ درصد از بار ترافیکی آزادراه تهران-کرج به آزادراه دوم اتصالی میان پایتخت و استان البرز (همت-کرج) منتقل می شود. 

روحانی در آئین افتتاح این آزاد راه بیان داشت: قطعات ٢ و ٣ آزادراه شهید همت ـ کرج از پس فردا به روی مردم باز خواهد شد. این پروژه در ابتدای دولت یازدهم ۳ درصد رشد داشته و ۹۷ درصد آن در این دولت ساخته شده است.

وی گفت: ۹ تا ۱۰ هزار میلیارد برای این آزاد راه هزینه شده است اما الان تقریبا ارزش ۲۵ هزار میلیاردی دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه این روزهای سخت خواهد گذشت،‌ اظهار داشت: توجهمان باید به خداوند باشد و امسال جسممان از اماکن متبرکه فاصله دارد اما روحمان از همیشه به آنان نزدیک تر است.

 

کد خبر: ۹٬۸۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha