۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰
 جزئیات بخشودگی جرایم مالیات‌های مستقیم
معاون حسابرسی اداره مالیات تهران تشریح کرد

جزئیات بخشودگی جرایم مالیات‌های مستقیم

ابراهیمی، معاون حسابرسی اداره مالیات تهران از بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سقف شش میلیارد تومان برای هر دوره یا سال مالیاتی خبر داد.

به گزارش بازار، محسن ابراهیمی معاون حسابرسی اداره مالیات تهران از بخشودگی جرائم قابل بخشش موضوع قانون مالیات‌های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده تا سقف شش میلیارد تومان برای هر دوره یا سال مالیاتی خبر داد و گفت: از اوایل خردادماه به دلیل شرایط کرونا و در ایجاد تسهیلات بخشودگی جرائم بخشودگی این دستورالعمل برای هر دوره که در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده از تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۰۱) حداکثر ظرف مدت یک ماه پس از ابلاغ برگ قطعی، به میزان صد درصد (۱۰۰%) خواهد بود.

وی افزود: پرداخت مانده بدهی قطعی (طبق برگ قطعی ابلاغ شده تا پایان خرداد ماه سال ۱۳۹۹) حداکثر تا پایان تیرماه برای کلیه فعالان اقتصادی هفتاد درصد (۷۰%) است.

وی همچنین تاکید کرد: در صورت پرداخت مانده بدهی قطعی پس از مهلت‌های تعیین‌شده به شرح بندهای فوق به ازای هر ماه دو واحد درصد (۲%) از بخشودگی جرائم موضوع این ماده تا پایان سال جاری کسر می‌گردد.

ابراهیمی در مورد افرادی که مهلت پرداخت آن بخش از جرائمی که با بخشودگی آن موافقت نشده‌است گفت: حداکثر تا یک ماه پس از مهلت‌های مزبور خواهد بود در غیر این صورت کاهش درصد اعلام شده در تبصره (۱) این ماده از تاریخ‌های مزبور اعمال می‌شود و ملاک تاریخ تعیین قطعیت بدهی برای مؤدیان در خصوص بدهی ابرازی، تاریخ سررسید پرداخت مقرر در قوانین موضوعه است.

وی در پایان تاکید کرد مؤدیان موظفند درخواست بخشودگی جرائم را به اداره امورمالیاتی ذی‌ربط تسلیم نمایند و در صورت پرداخت بدهی قطعی، برای درخواست اعمال بخشودگی تا سقف تعیین شده در ماده (۱) این دستورالعمل محدودیت زمانی وجود ندارد و تاریخ پرداخت، ملاک اعمال درصدهای مذکور است.

کد خبر: ۹۸٬۵۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha