۲۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
ارز ۴۲۰۰ تومانی عامل رانت در بخش نهاده‌های دامی/ پیگیر حل مشکل بازارگاه هستیم
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد:

ارز ۴۲۰۰ تومانی عامل رانت در بخش نهاده‌های دامی/ پیگیر حل مشکل بازارگاه هستیم

همدان - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را عامل رانت و فساد در بخش نهاده‌های دامی دانست و گفت: با حل مشکل بازارگاه که پیگیر آن هستیم به زودی بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی؛ حجت الاسلام احد آزادی‌خواه در بازدید از شرکت تعاونی دامداران ملایر و بررسی مسایل و مشکلات این حوزه با اعضا و فعالین حوزه دامداری شهرستان، برگزاری جلسات مستمر فصلی برای رفع مشکلات و مطالبات دامداران را خواستار شد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه با اشاره به ملی و کشوری بودن بسیاری از مشکلات این حوزه و طرح این مسایل در مجلس و رسانه ملی تاکید کرد: به طور جد پیگیر رفع مشکل تامین نهاده های دامی و سامانه بازارگاه هستیم که در این رابطه ۹ ایراد به فرآیند نهاده های دامی مطرح شد و با ساماندهی و حل مشکل بازارگاه، بسیاری از مسایل در حوزه نهاده ها به زودی حل خواهد شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اخذ سهمیه نهادهای دامی برای دامداران ملایری به زودی، بر مهیا بودن بستر سرمایه‌گذاری در حوزه خوراک دام و اختصاص تسهیلات مورد نیاز در این زمینه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نهاده های دامی از ۱۲۰ تا ۴۶۰ درصد افزایش قیمت داشته که متاثر از چند متغیر است؛ اظهار کرد: یکی از مهمترین عوامل در این افزایش قیمت،‌ رانت و بازار سیاهی بود که اتفاق افتاد.

وی گفت: ما در ایام تدوین بودجه ۱۴۰۰ به دولت گفتیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را از نهاده‌ها بردارید تا قیمت آن آزاد شود و یارانه را از پنهان به پیدا تبدیل کنید و به زنجیره مصرف‌کننده و سرپرست خانواده بدهید که اقدام خوبی برای حمایت از تولیدکننده است اما متاسفانه قبول نکرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید قیمت و خوراک دام و طیور را متناسب با اقلیم تغییر داده و با استانداردهای ملی خودمان خوراک دیگری را برای دام و طیور جایگزین ذرت و سویا کنیم تا نیاز نباشد این میزان نهاده را از کشورهای دیگر آن هم با فاصله دور وارد کنیم.

کد خبر: ۹۸٬۴۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha