۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
کشاورزان گلستان ۱۰۹ میلیارد تومان غرامت سیل دریافت کردند
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزان گلستان ۱۰۹ میلیارد تومان غرامت سیل دریافت کردند

گرگان- معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: کشاورزان گلستان ۱۰۹ میلیارد تومان غرامت سیل دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی گلستان، آمنه جمشیدی در زمینه آخرین اقدامات انجام شده در پرداخت خسارات سیل به بخش کشاورزی اظهارکرد: تاکنون بالغ بر ۲۹ هزار فرم خسارت اراضی زراعی، باغی، دام و طیور و زنبور عسل و سایر بخش های کشاورزی ثبت و تایید شده و مبلغ ۱۰۹ میلیارد تومان کمک بلاعوض (سهم ۵۰ درصدی) به خسارت دیدگان این بخش پرداخت شده است.

وی در خصوص تسهیلات قرض الحسنه هم گفت که تاکنون به بیش از ۱۰ هزار متقاضی دریافت تسهیلات مبلغی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

جمشیدی افزود: در زیرساخت های آسیب دیده از سیل هم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات تملکی برای مرمت کانال های زهکش، جاده های بین مزارع، ایل راه های عشایری، قنات، چاه و ایستگاه های پمپاژ کشاورزی در قالب اسناد خزانه به استان تخصیص یافته است که عملیات اجرایی مرمت با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال انجام است.

وی بیان کرد: در زمینه امهال تسهیلات خسارت دیدگان این بخش هم مجموعا ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص یافته و بالغ بر ۷۰ درصداعتبار تخصیصی از طریق بانک های عامل و تایید کارگروه های شهرستانی به خسارت دیدگان بخش کشاورزی اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۹٬۸۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha