۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
 سازمان استاندارد به دنبال وارد کردن نهاده‌های دامی آلوده بود!
نماینده مردم اراک در مجلس:

سازمان استاندارد به دنبال وارد کردن نهاده‌های دامی آلوده بود!

نماینده مردم اراک در مجلس با اشاره به آلوده شدن کنجاله و ذرت‌های موجود در گمرک و سوله های مخصوص، گفت: سازمان ملی استاندارد قصد داشت با یک سم خاص، جواب آزمایش آلودگی این محصولات را منفی اعلام کند.

به گزارش بازار، محمدحسن آصفری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ چهار محموله کشتی کنجاله و ذرت توسط پشتیبانی دام جهاد کشاورزی وارد کشور شده است، گفت: در همان سال بخشی از این کالاها که از کشورهای مختلفی وارد شدند، توزیع شدند. برای توزیع این مواد باید چند مرحله آزمایش صورت بگیرد تا اگر احیاناً مشکلاتی دارند وارد چرخه استفاده برای دام و طیور نشوند.

وی افزود: متأسفانه بخشی از این مواد در بنادر باقی مانده است که متأسفانه به دلیل عدم نگهداری مناسب و بهداشتی، دچار کپک زدگی شده است. اخیراً گزارشی دریافت کرده بودم که سازمان ملی استاندارد دنبال این است که با وارد کردن یک سم خاصی، این مواد را وارد پروسه آزمایش و استفاده در داخل کشور کند.

نماینده مردم اراک در مجلس درباره سم مذکور توضیح داد و بیان کرد: کسانی که معتاد هستند و قصد دارند در آزمایشگاه آزمایش بدهند، ماده خوراکی را استفاده می کنند تا جواب آزمایش آن ‌ها منفی شود. این سم نیز چنین عملکردی دارد. این سم در حقیقت سبب می شود، کنجاله ها و ذرت های آلوده در لحظه آزمایش، نشانی از آلودگی در خود نداشته باشند.

وی با هشدار نسبت به انجام چنین کاری توسط سازمان ملی استاندارد، تصریح کرد: اگر چنین اتفاقی رخ دهد، مطمئناً نه تنها جلوی آن را خواهیم گرفت بلکه با آن نیز برخورد خواهیم کرد که سازمان ملی استاندارد در بیانیه ای این موضوع را رد کرده است.

کد خبر: ۹۸٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha