۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵
 دولت جدید از بخش معدن حمایت کند
رئیس اتحادیه سرب و روی ایران:

دولت جدید از بخش معدن حمایت کند

حسینقلی، رئیس اتحادیه سرب و روی ایران با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از بخش معدن و مانع زدایی است، گفت: امیدواریم که در دولت جدید این مسائل پررنگ تر شود.

به گزارش بازار، حسن حسینقلی رئیس اتحادیه سرب و روی ایران و عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از بخش معدن و مانع زدایی است گفت: امیدواریم که در دولت جدید این مسائل پررنگ تر شود.

وی با اشاره به اینکه بدترین دوران را به خصوص در بخش معدن در چند سال اخیر داشتیم افزود: مدتی در وزارت صمت وزیر نداشتیم و معاون معدنی به جای اینکه طرفدار معدن باشد ضدمعدن بود، متاسفانه دولت عملکرد خوبی در این خصوص نداشت و وزرا هیچ کدام معدنی نبودند.

حسینقلی ادامه داد: مهمترین کار دولت جدید این است که این سه وزارتخانه را از هم جدا کند و اگر به دنبال رشد معدن به عنوان عامل موثر در اقتصاد هستیم این موضوع باید با جدیت دنبال شود.

وی با اذعان به اینکه در واگذاری معادن هیچ کار کارشناسی در مورد مشخصات معادن صورت نگرفت افزود: اینکه به یکباره ۶۵۰۰ معدن واگذار شود کار درستی نیست.

حسینقلی با انتقاد از اینکه تعداد زیادی از معادن در کشور در دست افراد بدون تخصص و بدون سرمایه است ادامه داد: مجلس در این قضیه ورود کرده و ما هم به عنوان یک تشکل تلاش می کنیم تا معادن از دست دلال ها خارج شود.

وی با اشاره به اینکه قانون معادن و آئین نامه های آن اشکالات فراوانی دارد گفت: ما امیدواریم با کمک بخش خصوصی و مجلس اشکالات قانونی را به نفع دولت و مردم و بهره بردار اصلاح کنیم.

رئیس اتحادیه سرب و روی ایران، با انتقاد از اینکه باید از بخش خصوصی و تشکل ها دعوت شود تا پشت درهای بسته تصمیم گیری نشود تاکید کرد: قانون رفع موانع تولید و قانون بهبود کسب و کار باید اجرایی و از بخش معدن وصنایع معدنی حمایت واقعی و جدی شود.

عضو کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: رادیو و تلویزیون باید مردم را با معدن آشنا کنند در حال حاضر فضا ضد معدن است و حتی برخی از مسئولین نیز اطلاعات کافی از معدن ندارند.

چوب حراج دولت به ۶۵۰۰ معدن/ این واگذاری ها را متوقف می کنیم
حجت الاسلام دکتر حسن نوروزی نائب رئیس کمیسون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبق قانون اساسی معادن جزو انفال و سرمایه های عمومی هستند گفت: در این روزهای پایانی عمر دولت انتظار نمی رفت که وزیر صمت که هیچ تخصصی در امر مربوطه ندارد ۶۵۰۰ معدن را واگذار کند.

وی با اشاره به اینکه در این شرایط حساس وزیر صمت باید به فکر نهاده های دامی باشد افزود: عجیب است که خیلی از معادن که مربوط به وزارت کشور است اما وزارت صمت فراتر از وظایف قانونی خود آنها را برای فروش گذاشته است.

نائب رئیس کمیسون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحث تفکیک سه وزارتخانه از ضروریات است گفت: در مورد واگذاری معادن باید کار تخصصی و متقن انجام شود و واگذاری ها بر اساس منطقه و استان صورت گیرد اینکه معادن را به حراج بگذاریم و عده ای در وزارت صمت خودشان امتیاز بگیرند درست نیست.

نوروزی با انتقاد از اینکه عده ای ذینفع در وزاتخانه مرتکب این اشتباه شده اند افزود: اگر قرار است معدن به عنوان سرمایه ملی و جزو انفال به مزایده گذاشته شود باید تمام شرایط معادن و قوانین در نظر گرفته شود اما متاسفانه دولت در این روزهای آخر همه مسائل را دچار بحران کرده البته ما با قاطعیت این واگذاری ها را متوقف خواهیم کرد.

کد خبر: ۹۸٬۳۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha