۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸
 پیشنهادات انجمن فولاد برای مدیریت تولید زنجیره فولاد در شرایط کمبود برق
نامه مهم انجمن فولاد به وزیر صمت؛

پیشنهادات انجمن فولاد برای مدیریت تولید زنجیره فولاد در شرایط کمبود برق

انجمن تولیدکنندگان فولاد طی نامه‌ای به وزیر صمت، ضمن تشریح تبعات توقف فعالیت‌های تولیدی شرکت‌های زنجیره فولاد، پیشنهادات خود برای مدیریت تولید در صنعت فولاد در شرایط کمبود برق را ارائه داد.

به گزارش بازار، انجمن فولاد پیشنهاد داده که حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد (به جز ذوب و فولادسازی) مشابه سایر صنایع امکان فعالیت و تولید داشته باشند و به واحدهای ذوب و فولادسازی نیز حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب، اجازه فعالیت داده شود.

متن کامل نامه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران به وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح زیر است:

برادر گرامی جناب آقای رزم حسینی، مقام عالی محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت؛

به استحضار می رساند متاسفانه محدودیت های اخیر ابلاغی برای کارخانجات زنجیره فولاد کشور که حداکثر ۱۰ درصد از دیماند مصرفی آنان را مجاز شمرده است، عملاً موجب تعطیلی واحد های تولیدی در این زنجیره آن هم در سال پشتیبانی و مانع زدایی از تولید گردیده که قطعاً تبعات نامطلوبی بر تنظیم بازار داخلی محصولات فولادی خواهد داشت و همچنین موجب اخلال در روند صادرات و ارزآوری فولاد کشور خواهد شد. این در حالی است که واحدهای تولیدی که به تعطیلی اجباری مکلف شده اند، از هیچگونه حمایتی جهت جبران  هزینه های مالی، بیمه ای و کارگری خود برخوردار نمی شوند!

علی ایحال با توجه به تفاوت فاحش میان مصرف برق در حلقه های مختلف زنجیره فولاد که به شرح جدول زیر آمده است، ضروری است با بازنگری  فوری در ابلاغیه اخیر، حداقل امکان فعالیت و تولید برخی خطوط تولیدی در این زنجیره فراهم آید.

همانگونه که مشاهده می گردد، میزان مصرف برق زنجیره فولاد صرفاً در حلقه ذوب و فولاد سازی بیشتر از سایر صنایع می باشد و سایر حلقه های زنجیره فولاد مصرفی مشابه سایر صنایعی دارند که در حال حاضر مجاز به فعالیت می باشند.

بر این اساس و به منظور مدیریت تولید و بازار داخلی و صادراتی زنجیره فولاد در شرایط بحرانی فعلی ناشی از کمبود برق( ۳ هفته اعلامی)، پیشنهاد می گردد:

۱- حلقه های مختلف زنجیره فولاد (به جز ذوب و فولاد سازی) مشابه سایر صنایع از جمله کاشی و سرامیک، آلومینیوم، …) امکان فعالیت و تولید داشته باشند.

۲- کارخانجات فعال در حلقه ذوب و فولاد سازی به منظور مشارکت در تنظیم بازار داخلی و جلوگیری از توقف صادرات و ارزآوری بتوانند حداقل در زمان غیر از اوج بار مثل ساعات شب فعالیت و تولید نمایند.

ضمناً این انجمن آمادگی دارد در راستای تامین منافع ملی و کمک به پایداری شبکه برق کشور و با همکاری واحد های تولیدی، به جای دستور تعطیلی به کلیه کارخانجات زنجیره فولاد، کاهش برق مصرفی مورد انتظار از صنعت فولاد در هفته های آتی را برنامه ریزی و مدیریت نماید.

 پیشنهادات انجمن فولاد برای مدیریت تولید زنجیره فولاد در شرایط کمبود برق

 پیشنهادات انجمن فولاد برای مدیریت تولید زنجیره فولاد در شرایط کمبود برق

کد خبر: ۹۸٬۳۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha