۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
افزایش دو برابری تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان همدان
مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان اعلام کرد:

افزایش دو برابری تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان همدان

همدان- ظفری، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان از افزایش دو برابری تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی در استان همدان خبر داد.

حسن ظفری در گفتگو با خبرنگار بازار از افزایش دوبرابری سقف تسهیلات روستایی سخن گفت و افزود: میزان تسهیلات این بخش یک میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله است که سهم استان همدان در این راستا ۱۲ هزار مسکن تعیین شده است.  

 ظفری با اشاره به افزایش دو برابری تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی یادآور شد: سقف تسهیلات مسکن روستایی که تاکنون ۵۰۰ میلیون ریال بود که با مصوبه هیئت وزیران و ابلاغ آن به بنیاد مسکن، تسهیلات این بخش  به یک میلیارد ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این تسهیلات برای ارائه خدمات بهسازی و نوسازی واحدهای کم دوام و بی دوام و تامین مسکن اقشار واجد شرایط در سطح روستاهای استان و با اولویت زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های انجام شده از مجموع ۲۰۰ هزار واحد مسکونی سهم استان همدان بالغ بر ۱۲ هزار سهمیه مصوب شده است.

ظفری در این راستا ادامه داد: تاکنون بیش از چهارهزار و ۸۰۵ فقره تسهیلات تخصیصی به بانک‌های عامل از جمله بانک کشاورزی، صادرات، تجارت، رفاه و ملت معرفی شده اند که متناسب با این ظرفیت ابلاغ شده تاکنون برای بیش از سه هزار و ۹۸۲ متقاضی واجد شرایط پرونده تشکیل و از این میزان ۶۴۲ پرونده برای بررسی و عقد قرارداد طی چند روز گذشته به بانک‌ها ارسال شد.

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون بیش از یکهزار و ۱۹۳ پرونده آماده ارسال به بانک‌های شهرستان‌های استان است، ادامه داد: این پرونده ها بلافاصله بعد از ابلاغ برای عقد قرارداد به بانک‌ها آن هم برابر میزان سهمیه تعیین و ابلاغ شده هرشهرستان ارسال خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان با تاکید بر این که ساخت مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم و یکی از شاخص‌های مسکن مناسب، ایمن بودن و استحکام ساختمان‌ها بوده است، ابراز امیدواری کرد: با تلاش مسئولان و مردم، فرهنگ مقاوم سازی و استفاده از تسهیلات در جهت مقاوم سازی و بهسازی مسکن روستایی در بین روستاییان رواج پیدا کند.

کد خبر: ۹۸٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha