۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۹
روند طولانی گمرکات ایران در ورود و خروج کالا به ترکیه
رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه انتقاد کرد؛

روند طولانی گمرکات ایران در ورود و خروج کالا به ترکیه

تبریز- رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در ایران گفت: در مورد کالاهایی که از مرز بازرگان به گمرک گوربولاغ فرستاده می شوند اقدامات غیرضروری موجب اتلاف وقت و معطلی دو روزه و گلایه صادرکنندگان می شود.

به گزارش بازار، طاهر دینگیل عصر شنبه در جمع فعالان بخش خصوصی تبریز اظهار کرد: دو کشور ایران و ترکیه مبادله تجاری سالانه ۳۰ میلیارد دلاری را برنامه ریزی کرده اند و با توجه به تحریم ها بیش از  هر زمان دیگری احساس نیاز می کنیم که روابط دو کشور افزایش یابد.

وی افزود: ایجاد صف های طولانی و بازرسی های موازی و مجدد گمرک مقابل هزینه های زیادی را اعمال می کند و موجب خدشه دار شدن اعتماد تجار می شود.

دینگیل همچنین به زمان بر بودن صدور مجوز برای تجار ایرانی برای ارسال کالا به ترکیه اشاره کرد.

رایزن بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در ایران در ادامه از افزایش‌ تعداد پرسنل و سکوهای گمرک به دو مورد خبر داد و تعداد کامیون ها را ۲۰۰ خودرو اعلام کرد و گفت: با افزایش تعداد سکوهای گمرک می توان تعداد کامیون ها را به ۴۰۰ دستگاه افزایش داد.

وی با بیان اینکه عبور خودروها به ردیف و بدون توجه به پلاک خودروهای کشورها انجام می گیرد، افزود: بارها در گمرک تخلیه می شوند و طبق قوانین دو کشور  نباید کامیون ها مورد تفتیش قرار گیرند؛ اما در مرزهایی که احتمال قاچاق مواد مخدر وجود دارد فک پلمب اتفاق می افتد.

دینگیل متذکر شد: طبق قانون گمرک ها باید ۲۴ ساعته فعالیت کنند، اما در برخی مواقع گمرک طرف ایران تعطیل هستند.

کد خبر: ۹۸٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha