افزایش قیمت ۲۵ درصدی شوینده‌ها
رئیس انجمن صنایع شوینده خبر داد

افزایش قیمت ۲۵ درصدی شوینده‌ها

علم بیگی، رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از افزایش قیمت ۲۵ درصدی پنج محصول خبر داد.

به گزارش بازار، بختیار علم بیگی گفت: پس از بررسی‌های انجام شده قیمت محصولات صابون، خمیردندان، پودر رختشویی، مایع ظرفشویی و مایع دست، ۲۵ درصد و بقیه محصولات زیرمجموعه این صنعت، ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته اند.

وی با بیان این که افزایش قیمت محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی، امسال برای نخستین بار اعمال شده است، افزود: صاحبان صنایع البته افزایش قیمت بیش از این میزان را تقاضا کرده بودند که با بررسی‌ها و همفکری انجام شده، توافق افزایش قیمت به این میزان ختم شده است.

رئیس انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت را سازمان حمایت به انجمن مربوط ابلاغ کرده است یا خیر؟ گفت: با توجه به این که کالاهای ما مشمول کالاهای قیمت گذاری اجباری نیست، از این رو با رعایت ضوابط قیمت گذاری و با در نظر گرفتن مؤلفه‌های تأثیرگذار در قیمت تمام شده، درصد افزایش قیمت را اعمال کرده ایم.

علم بیگی افزود: افزایش قیمت برای محصولات جدید تولیدی، اعمال می‌شود، اما محصولاتی که با قیمت قبل تولید شده اند، باید با همان قیمت به بازار عرضه شوند و اگر برای اینگونه محصولات افزایش قیمتی با زدن برچسب‌های کاغذی و یا غیره، اتفاق بیافتد تخلف بوده و با موارد تخلف برخورد می‌شود.

وی گفت: میزان افزایش قیمت و تنوع محصولات اعضای انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی را جمع آوری کردیم و در اواخر این هفته و یا اوایل هفته آینده، جدول محصولات با افزایش قیمت‌های اعمالی به سازمان حمایت اعلام می‌شود تا در سامانه ۱۲۴ بارگذاری شود.

علم بیگی در پاسخ به این پرسش که چرا با کاهش و تثبیت قیمت ارز، افزایش قیمت اعمال شده است؟ افزود: ما هم می‌دانیم که با کاهش نرخ ارز، مردم انتظار کاهش قیمت دارند، اما قیمت مواد اولیه به ویژه مواد اولیه پتروشیمی که در صنعت شوینده‌ها مصرف می‌شود، بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته که باید گفت پایه قیمت گذاری پتروشیمی‌ها و بورسی‌ها غلط است، ضمن این که در روزهای آخر دولت، کسی در این موضوع ورود نمی‌کند.

کد خبر: ۹۸٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha