۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
مصرف اینترنت در آذربایجان غربی ۳۰ درصد افزایش یافت
مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی:

مصرف اینترنت در آذربایجان غربی ۳۰ درصد افزایش یافت

ارومیه- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: مصرف اینترنت در یک هفته اخیر حدود ۳۰ درصد افزایش داشته که با تلاش وزارت ارتباطات و افزایش پهنای باند شاهد پایداری کیفیت اینترنت هستیم.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، قاسم جلیلی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت سرعت،کیفیت اینترنت پس از شیوع کرونا اظهار کرد: بررسی صورت گرفته از وضعیت اینترنت در ۱۰ روز گذشته حاکی از افزایش ۳۰ درصدی مصرف کاربران در شبکه اپراتورهای تلفن همراه و ثابت است به نحوی که میانگین مصرف روزانه اینترنت ۳۵۰ گیگابایت در زمان قبل از شیوع کرونا به ۴۷۰ گیگابایت رسیده است.

وی با اشاره به وجود زیرساخت های مناسب ارتباطی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت پهنای باند ورودی استان چندین برابر میزان مصرف فعلی بوده و زیرساخت های آموزش مجازی در استان در سطح مطلوبی فراهم است.

مدیر کل ارتباطات آذربایجان غربی به ارائه ۱۰۰ گیگابایت اینترنت رایگان به مشترکین اینترنت ثابت اشاره کرد و گفت:این بسته تشویقی با هدف عدم تردد مردم در در اماکن عمومی، ماندن در خانه و استفاده مناسب از فضای مجازی برای فعالیت های روزمره و بهرمندی از خدمات الکترونیکی است.

وی در خصوص کیفیت اینترنت با تاکید بر اینکه هنوز کیفیت اینترنت به وضعیت ایام قبل از شیوع بیماری کرونا نرسیده است،گفت:بخشی از مشکلات کیفیت به شبکه دسترسی و بخشی نیز به محدودیت های فرکانسی مربوط بوده که با افزایش پهنای باند تا حدودی این مشکل مرتفع شده است.

کد خبر: ۹٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha