۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۴
تولید خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی پایان ۲۰۳۵
خودرو سازان اروپایی متحول می‌شوند

تولید خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی پایان ۲۰۳۵

اتحادیه اروپا هفته آینده برنامه حذف خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ را منتشر می‌کند که پیشگامان این استراتژی فولکس واگن و فورد موتور اروپا خواهند بود.

بازار؛ گروه خودرو: اجبار برای الکتریکی شدن وسایل نقلیه در چند سال گذشته بیش از پیش قوت گرفته و اروپا نیز پرچمدار این موضوع است. براساس گزارشات اتحادیه اروپا قصد دارد ممنوعیت تردد خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی را تسریع دهد.
براین اساس میزان انتشار آلایندگی ناشی از احتراق سوخت در خودروهای سواری و تجاری تا سال ۲۰۳۰ حدود ۶۵ درصد کاهش خواهد یافت. پس از آن در سال ۲۰۳۵ این مقدار به صفر خواهد رسید، البته استانداردهای سختگیرانه‌ تر و وضع قوانین جدید دولت‌ ها را ملزم و مکلف به توسعه ایستگاه‌ های شارژ خودروهای الکتریکی می‌کند.
لازم به ذکر است اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ به عنوان نخستین قاره فاقد آلایندگی در جهان باشد، بنابراین برنامه حذف فروش خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی تا سال ۲۰۳۵ زیرساختی جهت دست یابی به هدف سال ۲۰۵۰ است.

هفته آینده اتحادیه اروپا از برنامه خود برای سیاست حذف خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی رونمایی خواهد کرد. این برنامه تا سال ۲۰۳۰ مقدار گازهای گلخانه‌ای را به حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ خواهد رساند

براساس گزارشات منتشر شده هفته آینده اتحادیه اروپا از برنامه خود برای سیاست حذف خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی رونمایی خواهد کرد. این برنامه تا سال ۲۰۳۰ مقدار گازهای گلخانه‌ای را به حداقل ۵۵ درصد نسبت به سال ۱۹۹۰ خواهد رساند.
در طرح به روز شده که هفته آینده رونمایی خواهد شد تا سال ۲۰۳۰ مقدار انتشار آلایندگی به ۳۷.۵ درصد نسبت به شرایط فعلی کاهش خواهد داشت. در این میان ۱۲ درصد از سهم انتشار آلایندگی مربوط به خودروهای مسافری هست که در گام نخست باید برنامه توسعه این بخش انجام شود.
با این تفاسیر می‌ توان انتظار داشت که خودرو سازان به ویژه تولید کنندگان اروپایی شرایط و برنامه فروش مناسب برای محصولات الکتریکی خود تدوین و تنظیم کنند. هم راستا با اعلام این برنامه، فولکس واگن به عنوان بزرگترین خودرو ساز دنیا در این قاره اعلام آمادگی برای حذف خودروهای مجهز به پیشرانه احتراق داخلی تا ۲۰۳۵ را اعلام کرد. همزمان با این اعلام نیز فورد موتور اروپا، هدف حذف خودروهای مجهز به موتور احتراق داخلی در زمان مذکور را منتشر کرد. انتظار می‌ رود تا سال ۲۰۳۰ سایر خودرو سازان این قاره به دنبال حذف محصولات مجهز به موتور احتراق داخلی باشند.

کد خبر: ۹۸٬۱۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha