۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
ناوگان کشتیرانی دریای کاسپین توسعه یابد/ ضرورت توجه به صادرات آبزیان
عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه:

ناوگان کشتیرانی دریای کاسپین توسعه یابد/ ضرورت توجه به صادرات آبزیان

رشت- جلالی فر، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه گفت: توسعه ناوگان دریایی در دریای کاسپین و ساخت حداقل چهار فروند کشتی ویژه حمل کانتینرهای یخچالی در توسعه صادرات کشور نقش اساسی دارد.

سید جلیل جلالی فر در گفتگو با خبرنگار بازار، رفع چالش ها و ضعف ها به ویژه مدیریتی و زیرساختی را در توسعه همگرایی اقتصادی ایران مهم دانست.

وی اظهار کرد: با رفع موانع و چالش ها جمهوری اسلامی ایران بالاترین و مطلوب‌ترین توسعه همگرایی اقتصادی با کشورهای همسایه و توسعه صادرات و استفاده موثر از ظرفیت استثنائی ترانزیتی کشور را تجربه خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه، عدم وجود شبکه زنجیره ای تامین و عمده فروشی کالای ایرانی در روسیه را از مشکلات دانست و افزود: عدم تمرکز بر ایجاد شبکه فروشگاه های مجازی در بازار هدف از چالش های صادرات است.

وی گفت: وجود سردخانه تحت کنترل گمرک در روسیه می تواند در توسعه صادرات کشورمان به روسیه نقش مهمی را ایفا کند.

جلالی فر ادامه داد: در این مورد با تشویق شریک روسی خود یک اقدام مشترک را در دست داریم که نیاز به حمایت دولتی از طرف کشورمان است.

وی با بیان اینکه در خصوص راه اندازی فروشگاه های مجازی باید به دنبال شناسایی بلاگرهای ایستاگرامی در بازار هدف بود، تصریح کرد: فروشگاه های مجازی را باید در بازارهای مذکور راه اندازی کرد.

جلالی فر نقش اتاق های بازرگانی را در راه اندازی فروشگاه های مجازی حائز اهمیت خواند و متذکر شد: اتاق ایران و استان های کشور نقش اساسی و کلیدی و اصلی در دیپلماسی اقتصادی و توسعه عملکرد صادرات کشور دارند.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه، مهمترین موانع توسعه عملکرد صادرات کشور را در حوزه زیرساختی عنوان کرد و یادآور شد: توسعه ناوگان دریایی در دریای کاسپین و ساخت حداقل چهار فروند کشتی ویژه حمل کانتینرهای یخچالی در توسعه صادرات کشور نقش اساسی دارد.

به گفته وی، با تغییر سیاست ارز نیمایی، سه گروه صادر کنندگان، ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور انتقال خواهند داد.

جلالی فر اظهار کرد: این روش مهم ترین راه حل حمایت از صادرات کشور بوده و موجب افزایش بالغ بر ۱۶ درصدی توان رقابتی صادر کنندگان و مانع از زیان ناشی از خواب سرمایه و عامل مهم توسعه صادرات کشور می شود.

وی بیان کرد: سالانه باید ۱۰۰ میلیون دلار ماهی از کشور صادر کنیم که از آن غافل هستیم و نیاز به استراتژیک و تعریف یک چارچوب در این زمینه است. 

کد خبر: ۹۸٬۱۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha