۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
۶۷ فقره گواهی کشف معدنی در استان سمنان صادر شد
طی سال گذشته؛

۶۷ فقره گواهی کشف معدنی در استان سمنان صادر شد

سمنان- تشنه دل، رئیس صمت استان سمنان گفت: طی سال گذشته ۶۷ فقره گواهی کشف معادن در سراسر استان صادر شد که راه اندازی آنها می‌تواند اشتغال خوبی را ایجاد کند.

علی تشنه دل در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه در سال گذشته ۶۷ فقره گواهی کشف معادن در سراسر استان سمنان صادر شده است، تاکید کرد: در همین بازه زمانی از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان برای متقاضیان صلاحیت دار، ۱۳۴ فقره پروانه اکتشاف نیز صادر شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای معادن استان سمنان ۶۲۸ فقره پروانه بهره برداری  نیز صادر شده است، تاکید کرد: مجموع این پروانه ها برای پنج هزار نفر شغل ایجاد کرد.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه ۳۹ فقره گواهی کشف جدید با تنوع مواد معدنی فلزی و غیرفلزی در سطح استان طی سال ۹۹ صادر شده است، ابراز کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ بیش از ۳۰ درصد بیشتر شده است.

تشنه دل درباره صنعت نیز، گفت: از ابتدای سال ۹۲ تا کنون حدود ۶۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنعت استان انجام شده است که عمدتاً توانسته ایم شاهد اشتغال خوبی نیز از این مشاغل صنعتی و تولیدی باشیم که نمونه موفق آن صنعت قطعه سازی خودرو است.

وی با بیان اینکه در هشت سال اخیر یکهزار و ۵۲۱ پروانه بهره‌برداری دربخش صنعتی  استان سمنان صادر شده است، گفت: این صنایع در کنار پروانه های معدنی توانسته اند برای قشر قابل توجهی در سطح استان شغل ایجاد کنند.

رئیس صمت استان سمنان با بیان اینکه قطعه سازی، اتوبوس و مینی بوس، الکتروموتور، کولر، سنگ لاشه، منگنز، مس، خاک صنعتی، مارل، نمک، باریت و فلورین و ... در زمره مهمترین بخش‌های صنعتی و معدنی هستند که در سال های اخیر برایشان پروانه بهره برداری صادر شده است.

به گزارش بازار، استان سمنان ۸۰ درصد قطعه خودروی کشور را می سازد.

کد خبر: ۹۸٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha