۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
 ۱۱۴ روستای مازندران امسال گازرسانی می‌شود
سرپرست شرکت گاز مازندران:

۱۱۴ روستای مازندران امسال گازرسانی می‌شود

ساری- سرپرست شرکت گاز مازندران گفت: با گازرسانی به ۱۱۴ روستای استان ضریب بهره مندی روستاهای استان از نعمت گاز به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل گاز مازندران، مقدم بیگلریان گفت: سال گذشته ۵۴۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع اجرا، ۲۰ هزار و ۸۱ انشعاب نصب و بالغ بر ۶۲ هزار مشترک جدید پذیرش شده‌اند و ۲۶ هزار و ۳۰۱ مترمکعب بر ساعت گاز طبیعی جایگزین سوخت‌های فسیلی در صنایع استان شده که شامل ۲۳۹ واحد صنعتی می‌شود.

بیگلریان با بیان این که سال گذشته در مجموع، حدود ۷ میلیارد و ۵۸۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در استان مازندران مصرف شده است، افزود: از این میزان، ۴ میلیارد و ۱۳۷ میلیون متر مکعب در بخش خانگی، ۷۰۲ میلیون مترمکعب در بخش صنعتی، یک میلیارد و ۶۲۱ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی، ‌۳۹۱ میلیون مترمکعب در بخش CNG و ۷۳۱ میلیون مترمکعب در بخش‌های دیگر مصرف شده است.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شرکت ملی گاز ایران، تحقق اهداف در ۳ بخش احداث شبکه، نصب انشعاب، اشتراک‌پذیری و میزان مصرف گاز بوده که ما در بخش نخست، ۹۱ درصد، در بخش دوم معادل ۹۳ درصد و در بخش اشتراک‌پذیری نیز حدود ۹۸ درصد به اهداف مورد نظر دست یافته‌ایم.

وی در ادامه سخنان خود در مورد اهم برنامه‌های شرکت گاز استان مازندران در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، عنوان کرد: اجرای بیش از ۹۰۰ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در زمینه گازرسانی به صنایع و CNG، جذب حدود ۱۵۷ مشترک جدید صنعتی، جذب ۶۰ هزار و ۸۱۷ مشترک جدید شهری و روستایی، همچنین اقدام در زمینه کاهش هدر رفت گاز طبیعی، استفاده از کنتورهای ارتقاء یافته، مانیتورینگ ایستگاه های تقلیل فشار، شناسایی مصارف غیرمتعارف و تعمیر و کالیبراسیون، از اهم برنامه‌های شرکت گاز استان مازندران در سال جاری است.

بیگلریان همچنین برنامه گازرسانی به ۱۱۴ روستا تا پایان سال و بهره‌برداری از این طرح‌ها به گونه‌ای که ضریب پوشش گازرسانی روستایی به بالای ۹۵/۵ درصد برسد را، از اهم برنامه‌های اولویت‌دار شرکت گاز استان مازندران در سال جاری برشمرد .

به گفته وی، طی سه ماه نخست امسال در استان مازندران در زمینه گازرسانی به شهرها و روستاها ۱۰ هزار مشترک جدید پذیرش و تعداد کل مشترکین استان، به یک میلیون و ۵۱۴ هزار و ۴۰۸ مشترک رسیده است.

کد خبر: ۹۸٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha