۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
خشکسالی تولید علوفه در مراتع همدان را ۴۲ هزار تن کاهش داد
معاون منابع طبیعی همدان:

خشکسالی تولید علوفه در مراتع همدان را ۴۲ هزار تن کاهش داد

همدان - معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بروز خشکسالی موجب کاهش ۴۲ هزار تنی تولید علوفه در مراتع استان همدان شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان؛ عباس قبادی با اشاره به اینکه براساس گزارش سازمان هواشناسی میانگین بارش استان همدان در سال جاری ۴۳ درصد نسبت به سال قبل کاهش داشته، افزود: به ازای هر میلمتر کاهش بارندگی میزان تولید علوفه در مراتع هر هکتار ۷۰۰ گرم کمتر می شود.

وی با بیان اینکه خشکسالی ۸۵ میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان به مراتع استان همدان خسارت زده است، افزود: میانگین تولید علوفه خوش خوراک در مراتع استان از ۵۰ تا ۷۲۰ کیلوگرم متغیر است اما به طور میانگین میزان تولید علوفه در هر هکتار حدود ۱۵۰ کیلوگرم است.

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اظهار کرد: گرم شدن هوا و افزایش دما تبخیر و تعرق گیاهان را نیز افزایش داده و موجب کاهش رطوبت مورد نیاز خاک، ایجاد تنش آبی، در گیاهان و پلاسیدگی آنها، کاهش محصولات و آسیب به زادآوری طبیعی در مراتع و جنگل ها شده است.

قبادی اضافه کرد: بذر موجود در خاک نیاز به آب و رطوبت کافی برای رشد و نمو دارد اما وضعیت کنونی موجب کاهش رطوبت مورد نیاز در خاک شده است.

کد خبر: ۹۸٬۰۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha