۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
زمین لرزه ۵ ریشتری نقده خسارات جانی و مالی نداشت
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی:

زمین لرزه ۵ ریشتری نقده خسارات جانی و مالی نداشت

ارومیه- جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: بر اساس ارزیابی اولیه، زلزله پنج ریشتری نقده در جنوب استان تاکنون خسارت جانی نداشته است.

امیرعباس جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به وقوع زمین لرزه پنج ریشتری ساعت ۲۰ و ۱۱ دقیقه عصر امروز جمعه در نقده اظهار کرد: زلزله ای به بزرگی ۵ ریشتر بخش هایی از نقده از توابع استان آذربایجان غربی را لرزاند و تاکنون خساراتی از این زمین لرزه گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه نیروهای امدادی در حالت آماده باش و بررسی جزییات این حادثه هستند، افزود: شهرستان نقده دارای ۹۵ روستا است که تیم ارزیابی خسارت به این مناطق اعزام و در حال بررسی جزییات هستند.

جعفری با اشاره به اینکه مردم نقده به دلیل شدت زمین لرزه دچار رعب و وحشت شده اند، ادامه داد: زلزله ۵ ریشتری شهرستان نقده سبب ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی شد و بر اساس اعلام اولیه تاکنون خسارتی ارزیابی نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همه نیروهای امدادی این شهرستان در حال آماده باش هستند و در صورت نیاز امداد رسانی لازم را به مصدومان احتمالی انجام خواهند داد.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران جزییات این زلزله را پنج ریشتر و در ساعت ۲۰:۱۱:۱۹ اعلام کرد، موقعیت مرکز زلزله:۳۶.۹۸ شمالی و ۴۵.۳۵ شرقی و در عمق ۱۰ کیلومتری بوده است. 

فاصله‌های این زلزله چهار کیلومتری نقده، ۱۵ کیلومتری محمدیار و ۱۸ کیلومتری نالوس از توابع استان آذربایجان غربی است.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده یکی از شهرهای جنوبی آذربایجان‌غربی بوده و در فاصله حدود ۸۰ کیلومتری جنوب ‌شرق ارومیه واقع شده ‌است.

کد خبر: ۹۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha