۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
تقسیم ناعادلانه مشاغل در امریکا

تقسیم ناعادلانه مشاغل در امریکا

اقتصاد ایالات متحده در ماه ژوئن ۸۵۰،۰۰۰ شغل ایجاد کرد به طوریکه بیکاری نوجوانان سیاه پوست به کمترین میزان خود رسیده و به ۹.۳ درصد رسیده است.

بازار؛ گروه بین الملل: گزارش اشتغال در ماه ژوئن در ایالات متحده آمریکا نشان از رشد بسیار قوی اشتغال دارد. بیشترین مشاغل در زمینه تحصیلات ایالتی و محلی (۲۲۹،۷۰۰) ، رستوران (۱۹۴،۳۰۰) و هتل (۷۵،۱۰۰) بود.

دستاوردهای آموزش ایالتی و محلی نشان دهنده بازگشت مدارس به کلاسهای درسی است، اگرچه اشتغال هنوز ۵۸۳۰۰۰ نفر از سطح قبل از همه گیری کمتر است. در گروه هنری و سرگرمی نیز ۷۳،۶۰۰ شغل ایجاد شد زیرا بسیاری از مکانهایی که به دلیل بیماری همه گیر تعطیل شده بودند، در ماه ژوئن توانستند دوباره بازگشایی شوند.

بخش خرده فروشی ۶۷،۱۰۰ شغل را در فروشگاه های کالاهای عمومی و فروشگاه های پوشاک ثبت کرد تا زیان های فروشگاه های مواد غذایی تا حدودی جبران شود. در بخش تولید تولید ۱۵۰۰۰ شغل اضافه شد، اما هنوز ۴۸۱،۰۰۰ شغل نسبت به سطح قبل از همه گیری کمتر است.

این در حالی است که با از دست دادن ۱۲۳۰۰ شغل در صنعت خودرو به علت کمبود قطعات لازم رشد در این بخش کند شده است. در بخش ساختمانی نیز  به علت کمبود مواد ساختمانی مورد نیاز 7 هزار شغل کاهش یافت.

در بخش شرکت های هواپیمایی هفت هزار و ۸۰۰ شغل اضافه شد که باعث شد اشتغال ۸۳ هزار و ۴۰۰ نفر (۱۶.۱ درصد) کمتر از سطح قبل از همه گیری باشد. صنعت فیلمبرداری همچنان سخت ترین ضربه را می خورد.

در حالی که در ماه ژوئن ۵۴۰۰ شغل به این بخش اضافه شده، هنوز ۱۴۹،۴۰۰ شغل (۳۳.۸ درصد) نسبت به سطح قبل از همه گیری کاهش یافته است. در خانه های سالمندان در ماه ژوئن ۳،۶۰۰ شغل دیگر از دست رفت که به الگوی از دست دادن شغل از زمان بروز همه گیر در بخش ادامه داده شده است. این مهم ممکن است نشان دهنده کاهش تعداد ساکنان به دلیل همه گیری باشد.

رشد دستمزد در مشاغل پایین ایالات متحده امریکا همچنان قوی است

میانگین دستمزد ساعتی کارگران تولیدی و غیرنظامی به سرعت در حال افزایش است و در مقایسه با سه ماه گذشته (آوریل، مه و ژوئن) با نرخ ۹.۹ درصد در سال رشد داشته است. دستمزد در بخش خرده فروشی با ۱۱.۷ درصد افزایش حتی سریعتر افزایش یافته است. افزایش رشد دستمزد برای رستوران ها ۲۵.۱ درصد و سالانه ۱۱.۲ درصد است. این دستاوردهای شدید دستمزد در سطح پایین چشمگیر است اما تورمی نخواهد بود. متوسط ​​دستمزد ساعتی به طور کلی ۳.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

خود اشتغالی در ایالات متحده آمریکا هنوز هم قوی است

تعداد مشاغل آزاد غیر مشارکتی در ماه گذشته نسبت به ماه مه تغییر چندانی نکرد، اما تقریباً ۳۰۰ هزار نفر بالاتر از میانگین سال ۲۰۱۹ بود. این داده ها نامنظم است اما ممکن است بدان معنی باشد که بسیاری از کارگران به جای بازگشت به مشاغل قدیمی خود ، کار جدید خود را شروع کرده اند.

نرخ بیکاری آسیایی-آمریکایی ها همچنان بالاتر از بیکاری سفیدپوستان است. با ادامه این الگو، ممکن است نشان دهنده نژادپرستی باشد.

ارقام مربوط به رشد شغل تا حدی بهتر از آنچه اکثر اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند است. یک عامل مهم این است که سرانجام مدارس بسیاری از معلمان اخراج شده در طی همه گیر را به سر کار فرا می خوانند.

لازم به ذکر است که تصمیم اکثر فرمانداران جمهوری خواه در مورد پایان دادن به ۳۰۰ دلار مکمل بیمه بیکاری هفتگی تقریباً تاثیری در این گزارش نداشته است. فقط می سی سی پی، میسوری، آیووا و آلاسکا مکمل های مکمل را تا تاریخ ۱۲ ژوئن برای بررسی به پایان رسانده بودند.

کد خبر: ۹۸٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha