۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
آغاز به‌کار نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران

آغاز به‌کار نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران

نمایشگاه اختصاصی اوراسیا در ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش بازار، در این نمایشگاه که تا ۲۲ تیر ادامه دارد شرکت‌های عضو اتحادیه اوراسیا شامل ۳۰ شرکت از روسیه، ۳۰ شرکت از قرقیزستان، بیش از ۱۰ شرکت از ارمنستان، بیش از ۱۰ شرکت از قزاقستان و شرکت‌هایی از بلاروس در کنار شرکت‌های ایرانی حضور خواهند داشت.

بر اساس این گزارش شرکت‌هایی که در این نمایشگاه حضور یافتند در زمینه‌های بانکی و فایناس، انتقال فناوری، ساخت کارخانه‌های بزرگ، سیلوها، بنادر، اسکله ها، مخازن روغن، کشتی سازی، فولاد و سیمان فعال هستند ضمن اینکه فروشنده‌های بزرگ نهاده‌های دامی و روغن و محصولات کشاورزی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

همچنین عصر امروز نشست اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار خواهد شد ضمن اینکه در حاشیه برگزاری این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌ای میان شورای تجاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتاق تعاون در زمینه همکاری‌های مشترک منعقد خواهد شد.

حسن زمانی مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: به علت شیوع دوباره کرونا در روزهای اخیر این نمایشگاه عمومی نیست و فقط افرادی که با اوراسیا تعامل تجاری دارند و برای آن‌ها کارت دعوت صادر شده می‌توانند در نمایشگاه حضور یابند.

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت هم با بیان اینکه کشورهای اوراسیا سالانه حدود ۸۰۰ میلیارد دلار تبادل تجاری دارند گفت: پارسال با اجرایی شدن تجارت ترجیحی، ‌ حجم مبادلات تجاری ایران و اوراسیا با رشد ۸۰ درصدی به ۳ میلیارد دلار رسید که این میزان در ۵ سال آینده می‌تواند به ۳۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

کد خبر: ۹۷٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha