۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
 نظارت مجلس در زمینه اجرای قوانین مرتبط با اخذ مالیات قوی نبوده است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نظارت مجلس در زمینه اجرای قوانین مرتبط با اخذ مالیات قوی نبوده است

حجت الاسلام موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی از نظر نظارت در خصوص فرار مالیاتی، عملکرد قوی نداشته است.

به گزارش بازار، حجت الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به اینکه میزان فرار مالیاتی قابل توجه است، درباره دلایل آن گفت: یکی از مهم ‌ترین دلایل این وضعیت خلاء‌های نظارتی است. یکی از وظایف مجلس شورای اسلامی نظارت بر اجرای قوانین است. همچنین سازمان‌های نظارتی دیگر مانند دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور در این راستا وظایف و تکالیف مهمی دارند.

وی با اذعان به این موضوع که مجلس شورای اسلامی از نظر نظارت در خصوص فرار مالیاتی، عملکرد قوی نداشته است، اظهار کرد: قانون پایانه‌های فروشگاهی یا صندوق‌های مکانیزه فروش، توسط مجلس تصویب شد و قرار بود سازمان مالیاتی برای تمام اصناف، این صندوق‌ها را نصب کند اما متأسفانه این سازمان اجرا نکرده است و این امر سبب فرار مالیاتی شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به مسئله کارت خوان‌های اجاره‌ای به عنوان راهی برای فرار مالیاتی اشاره و بیان کرد: بیش از چهار میلیون کارت خوانی داریم که هویت مالکیت آن مشخص نیست. این بلاتکلیفی راهی برای فرار مالیاتی است در حالی ‌که سازمان امور مالیاتی قرار بود این کارت خوان‌ها را طبق آئین نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها جمع‌آوری کند اما هنوز این کار انجام نشده است.

وی به دریافت مالیات از کارمندان و افراد معمولی جامعه اشاره و عنوان کرد: فرار مالیاتی برای کسانی که در چنین شرایطی هستند اساساً امکان پذیر نیست و حتی ممکن است از این افراد به صورت مضاعف مالیات دریافت شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی لارگانی ثبت نشدن معاملات و اسناد مالی را عاملی برای پرداخت نشدن مالیات افراد عنوان کرد و افزود: متأسفانه بانک‌ها اجازه بررسی حساب‌ها را نمی‌دهند و مهم‌تر آن که از حساب‌های بانکی، مالیاتی دریافت نمی‌شود.

کد خبر: ۹۷٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha