۱۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
بازار آرام سکه و طلا در هفته سوم تیر ماه
پژوهشکده پولی و بانکی گزارش داد؛

بازار آرام سکه و طلا در هفته سوم تیر ماه

قیمت طلا و سکه در هفته‌ای که گذشت با کاهش تقاضا، یک افت نسبی را تجربه کرد و در پایان هفته، هر قطعه سکه بهار آزادی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش، ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله شد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، در حالی که دولت دوازدهم آخرین ماه‌های مسئولیت خود را سپری می‌کند و بزودی دولت جدید در ایران روی کار می‌آید همچنان نوسان در بازار سکه و طلا با شیبی ملایم ادامه دارد.

بدین ترتیب در هفته سوم تیرماه، سکه بهار آزادی با ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزارتومان کار خود را در بازار معاملات آغاز کرد و با عبور از یک نوسان ۱۰۰ هزارتومانی در طول هفته، در پایان هفته روی عدد ۱۰ میلیون ۷۲۰ هزارتومان معامله شد. در ادامه روند روزانه نوسانات قیمت سکه و طلا را مرور می‌کنیم.

شنبه ۱۲ تیر
در آغاز هفته، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان،   قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان،   نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان،   ربع سکه ۳ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه گرمی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته شد.

همچنین قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار، ۴ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۶ هزار تومان بفروش رسید.

یکشنبه ۱۳ تیر
در دومین روز از هفته جاری، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح امامی با رشد ۵۰ هزار تومانی، ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان فروخته شد و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین هر نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش، ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت ربع سکه در بازار آزاد با ۴۰ هزار تومان افزایش، به ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

به علاوه، هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۷۴ هزار و ۶۰۶ تومان معامله شد و قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی به ۱۷۸۷.۳۵ دلار رسید.

دوشنبه ۱۴ تیر
در سومین روز از هفته، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان،   قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان،   نیم سکه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان،   ربع سکه ۳ میلیون و ۷۵۰ هزارتومان و سکه گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بفروش رفت.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۶۰ هزار و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۵۹۲ هزار تومان فروخته شد.

سه شنبه ۱۵ تیر
در روز میانی هفته قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون ۵۵۰ هزار تومان،   قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان،   نیم سکه ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان،   ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان و سکه‌های گرمی ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بفروش رسید.

همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱ میلیون و ۶۴ هزار و ۶۰۰ تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان فروخته شد.

چهارشنبه ۱۶ تیر
در روزهای پایانی هفته، قیمت سکه طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رفت.

همچنین به گفته دبیر اتحادیه طلا و جواهر حباب سکه به ۳۳۰ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۶۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد.

پنجشنبه ۱۷ تیر
در نهایت در آخر هفته، سکه بهار آزادی نیز با کاهشی نسبی به قیمت ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان معامله شد و قیمت سکه طرح قدیم به ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همچنین نیم سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

به علاوه، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۸ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۵۹ هزار تومان معامله شد.

کد خبر: ۹۷٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha