محدودیت های کرونایی تقاضای خرید در بازار طلا را کاهش داد| ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی
«بازار» گزارش می دهد

محدودیت های کرونایی تقاضای خرید در بازار طلا را کاهش داد| ثبات قیمت طلا در بازارهای جهانی

با تعطیلی بازار و گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ در تهران و اعمال محدودیت های کرونایی، تقاضا برای خرید طلا در هفته جاری کاهش یافت.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: در پایان روز پنجشنبه ( ۱۷ تیر ماه) قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دربازار تهران به  ۱۰ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان و قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز به ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.

همچنین قیمت ربع سکه ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، قیمت سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۲۵ هزار تومان است و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار در بازار تهران به یک میلیون و ۶۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

نرخ ارز نیز در بازار روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه سال جاری، دلار به رقم ۲۴ هزار و ۹۶۹ تومان، یورو به قیمت ۲۹ هزار و ۴۸۷  تومان، پوند ۳۴ هزار و ۸۶۸ تومان، درهم امارات ۶ هزار و ۸۰۰ تومان و لیر ترکیه به ۲ هزار و ۸۷۰ تومان رسید.

قیمت طلا در بازار جهانی ۲۲ دلار افزایش یافت
در هفته جاری قیمت جهانی طلا نیز صعودی شد و نسبت به هفته گذشته بیش از ۲۳ دلار در هر اونس افزایش یافت و در پایان هفته جاری به ۱۸۱۰ دلار در هر اونس رسید.

در تحلیل وضعیت بازار طلا در تهران «محمد کشتی آرای» نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت: در هفته جاری با وجود افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی خرید و فروش مصنوعات طلا در بازار تهران بسیار کاهش یافت و تقریبا می توان گفت که در بازار تقاضایی وجود نداشت.

این مقام مسئول در اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: بر خلاف افزایش قیمت اونس جهانی قیمت ارز نسبت به هفته گذشته در بازار این هفته حدود ۲۵۰ تومان کاهش داشت و تقریبا کاهش ۲۵۰ تومانی قیمت ارز و افزایش ۲۳ دلاری قیمت اونس جهانی یکدیگر را در بازار را پوشش داد.

با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های مورد نظر آن، بازار در هفته جاری تعطیل شد و با وجود صعودی بودن قیمت طلا در بازارهای جهانی و کاهش قیمت ارز و طلا در ایران همزمان با کاهش تقاضا، حباب سکه نیز در بازار حدود ۴۰ هزار تومان کاهش یافت

وی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت های مورد نظر آن، بازار در هفته جاری تعطیل شد و با وجود صعودی بودن قیمت طلا در بازارهای جهانی و کاهش قیمت ارز و طلا در ایران همزمان با کاهش تقاضا، حباب سکه نیز در بازار حدود ۴۰ هزار تومان کاهش یافت.

کشتی آرای با بیان اینکه حباب سکه در حال حاضر به حدود ۲۸۰ هزار تومان رسیده است، گفت: در طول هفته جاری سکه طرح قدیم با ۱۵۰ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

نایب رئیس اتحادیه طلا وجواهر تهران یادآورشد: سکه طرح جدید با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان رسید و نیم سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به ۵ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای با بیان اینکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت ربع سکه به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید گفت: در پایان هفته جاری سکه یک گرمی نیز با ۵۰ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان در بازار قیمت خورد و قیمت یک مثقال طلا با ۴۰ هزار تومان کاهش به ۴ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان رسید.

به نظر می رسد که در سطح بین المللی اتفاق خاصی در حوزه سیاسی و اقتصادی نیافتد لذا قیمت اونس جهانی نیز ممکن است تا حد ۱۰ دلار بالا و پایین بشود

کشتی آرای در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی افزود: به نظر می رسد که در سطح بین المللی اتفاق خاصی در حوزه سیاسی و اقتصادی نیافتد لذا قیمت اونس جهانی نیز ممکن است تا حد ۱۰ دلار بالا و پایین بشود.

یک کارشناس بازار طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارداشت: این هفته با تعطیلی بازار عملا خرید و فروش طلا در بازار تهران متوقف شد.

«امین قاقازانیان» با اشاره به قیمت طلا دربازارهای جهانی افزود: پیش بینی ما این است که قیمت طلا در بازارهای جهانی که بعد از ظهر امروز(پنجشنبه ۱۷ تیرماه) با ۴ دلار در هر اونس به ۱۸۱۴ دلار رسید و در دو یا سه هفته آینده همچنان طلا ثبات خود را حفظ کند.

پیش بینی قیمت طلا در بازارهای جهانی بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۸۰۰ دلار و ۴۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۸۱۴ دلار و ۷۸ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۷ ژوئن بود.

دربازارمعاملات آتی آمریکا، هراونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۸۰۰ دلار و ۵۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۹۴ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

کاهش بازده اوراق قرضه از قیمت طلا پشتیبانی کرده است 
به گفته وارن پاترسون، تحلیلگر موسسه آی ان جی، کاهش بازده اوراق قرضه مطمئنا از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. همزمان شاهد ضعف اندک دلار آمریکا در اوایل معاملات صبح روز گذشته بودیم که مطمئنا در پشتیبانی از رشد قیمت طلا موثر بود.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا نزدیک به پایینترین حد خود در بیش از چهار ماه اخیر قرار گرفت. بازده پایینتر اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون سوددهی است را کمتر می کند.

شاخص دلار پس ازافزایش۰.۴ درصدی در معاملات روز گذشته، در معاملات روز جاری اندکی کاهش یافت و در ۹۲.۵۱۵ واحد قرار گرفت.

فعالان بازار اکنون منتظر انتشار جزییات نشست سیاست پولی اخیر بانک مرکزی آمریکا هستند که ممکن است سیگنالهای بیشتری را در خصوص دیدگاه سیاست گذاران آمریکایی درباره تورم و سیاست پولی فراهم کند.

بر اساس گزارش رویترز، یک نظرسنجی نشان داد فعالیت صنعت خدمات آمریکا رشد ملایمی در ژوئن داشته واحتمالا به دلیل کمبود کارگر و مواد اولیه در مضیقه قرار گرفته و به ادامه انباشت کارهای نیمه تمام منجر شده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و ۲۶ دلار و ۱۴ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۷۸۳ دلار و ۷۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، در ۱۰۸۶ دلار و ۴۹ سنت ایستاد.

عرضه طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت
با توجه به افت‌های اخیر فلز زرد درمی‌یابیم که جبهه دلار آمریکایی اثر بیشتری بر سرمایه‌گذاران گذاشته و موجب شد تا عرضه طلا در بازارهای جهانی افزایش یابد. در همین راستا شان لوسک، مدیر همکاری والش، گفت: این یک قدم رو به جلو و دو قدم به عقب بوده است، طلا نتوانست هزار و ۸۰۰ دلار را نگه‌ دارد و به پایین‌ترین سطح از اواسط آوریل یعنی حدود هزار و ۷۶۰ دلار رسید.

تحلیلگران فنی نیز بر این باورند که طلا در کوتاه‌مدت در صورت گذشتن از ناحیه مقاومتی هزار و ۷۸۹ دلاری و تثبیت در بالای آن می‌تواند تا هزار و ۸۴۵ دلار در هر اونس نیز پیش برود.

درصورت ناتوانی طلا از گذشتن از این مقاومت، حرکت طلا به سمت حمایت هزار و ۷۴۱ دلاری خواهد بود که می‌تواند در ادامه به قیمت‌های هزار و ۶۴۰ دلاری نیز برسد.

به ‌نظر تحلیلگران فلز زرد در میان‌مدت قیمت ثابتی خواهد داشت
به ‌نظر تحلیلگران فلز زرد در میان‌مدت شاهد نوساناتی خواهد بود که در نهایت روندی تقریبا ثابت را به ‌همراه خواهد داشت اما آینده بلندمدت طلا با تسلط گاوها بر بازار، امیدوارکننده است.

فیلیپ استریبل استراتژیست ارشد بازارهای مالی درموسسه بلولاین فیوچرز معتقد است: بعید است این آمارها فدرال رزرو را نسبت به انقباضی کردن سیاسی پولی‌اش متقاعد کند.

وی افزود، عامل دیگر تقویت قیمت طلا این بوده که بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند بازار کار آمریکا فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد کند.

کد خبر: ۹۷٬۹۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha