۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
تولیدات صنایع دستی آبادان به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرند
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تولیدات صنایع دستی آبادان به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرند

آبادان- شیرعلی، فعال صنایع دستی آبادان گفت: توجه اندکی که مسئولان به صنایع دستی دارند معطوف به صنایع بومی است و افرادی که تولیدات دیگری دارند از همین توجه ناچیز هم بی بهره هستند.

پریسا شیرعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت باید با همه توان از تولیدات داخلی پشتیبانی کند و موانع پیش روی تولیدات را بردارد.

وی تصریح کرد: فعالان صنایع دستی از دولت انتظار دارند تا تشریفات و کاغذ بازی‌های اداری را به منظور سهولت و رفاه حال هنرمندان حذف کند.

این فعال صنایع دستی آبادان در همین خصوص ادامه داد: بدین معنی که چنانچه یک فعال صنایع دستی بخواهد هر اقدامی در راستای گسترش کسب و کار خود انجام دهد بعد از اینکه از نظر دولت محرز شد که این کسب و کار قانونی و مشروع است نه تنها همه موانع را دلسوزانه و با احساس مسئولیت کامل از پیش پای هنرمند یا کارآفرین بردارد بلکه تمام توان خود را در راستای آسودگی خیال و امنیت شغلی هنرمندان و کار آفرینان فراهم کند.

تمرکز صادرات بر روی نفت
شیرعلی با اشاره به موانع صادراتی توضیح داد: با اینکه کشور ما دارای منابع و معادن با ارزشی است ولی صادرات همچنان بر روی منابع نفتی متمرکز هست و این امر باعث شده به منابع دیگر همچون صنایع دستی کمتر توجه شود.

وی بیان کرد: عامل مهم بعدی بالا بودن هزینه مواد اولیه است که سبب می‌شود هزینه نهایی یک محصول و همچنین هزینه برندسازی تجاری و بسته‌بندی نیز افزایش یابد.

شیرعلی با تاکید بر اینکه فعالان صنایع دستی و کار آفرینان باید شناسایی شوند و مواد اولیه با قیمت پایین‌تری در اختیار آنها قرار بگیرد، عنوان کرد: این اقدام باعث می‌شود آنها بتوانند محصولات خود را در سطح وسیع‌تر و با قیمت کمتر عرضه کنند.

بیمه فعالان صنایع دستی
این فعال صنایع دستی آبادان با اشاره به اقداماتی که سبب رونق اقتصادی صنایع دستی می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های دوره‌ای صنایع دستی، خرید دولت از تولیدات هنرمندان به عنوان هدایای نفیس که به کشورهای دیگه داده می‌شود، اعطای وام با بهره کم برای هنرمندان به منظور گسترش کسب و کار خود، اختصاص بیمه به فعالان صنایع دستی بخشی از اقداماتی است که ضرورت دارد سریعا انجام شود.

شیرعلی با اشاره به مشکلات پیش روی فعالان صنایع دستی آبادان بیان کرد: هزینه بالای مواد اولیه یک مشکل اصلی است و چنانچه از خارج استان بخواهیم مواد اولیه را به قیمت کمتری سفارش بدهیم مدت زمان طولانی سپری می‌شود تا کالا را دریافت کنیم.

وی تصریح کرد: توجه اندکی که مسئولان به صنایع دستی دارند معطوف به صنایع بومی است و افرادی که تولیدات دیگری دارند از همین توجه ناچیز هم بی بهره هستند.

این فعال صنایع دستی آبادان در پایان اظهار کرد: نبود بازارچه مختص صنایع دستی و فقدان مرکزی رایگان برای هنرمندان به منظور برگزاری کلاس‌های آموزشی از دیگر مشکلات صنایع دستی آبادان است.

کد خبر: ۹۷٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha