۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
۳۵۰۰ واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد می‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

۳۵۰۰ واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی ایجاد می‌شود

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰۰ هزار شغل تا پایان امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان افزود: یکی از برنامه‌های امسال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ایجاد ۱۰۰ هزار شغل است که با ایجاد ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی جدید با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی، زمینه اشتغال ۷۰ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: با احیاء یک هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی راکد و راه اندازی یک هزار کارگاه ویژه کسب و کارهای کوچک و دانش بنیان، ۳۰ هزار شغل دیگر ایجاد می‌شود که در مجموع می‌توان زمینه اشتغال ۱۰۰ هزار نفر را در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی فراهم کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان این‌که در کشور ۸۲۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال وجود دارد، ادامه داد: خوشبختانه واحدهای تولیدی راکد در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی پارسال در مقایسه با سال ۱۳۹۸ بیش از ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

رسولیان با اشاره به مشوق‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در جذب سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بیان کرد: سرمایه گذارانی که زمین به آن‌ها واگذار می‌شود، در صورتی که در موعد مقرر واحد تولیدی خود را به بهره برداری برسانند، از ۳۰ درصد تخفیف زمین برخوردار می‌شوند و مبلغ پرداخت نقدی آن‌ها تا ۶ ماه مهلت داده خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که ۲۰ هزار هکتار زمین قابل واگذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی وجود دارد، اظهار داشت: امسال نیز ۱۰ هزار هکتار زمین جدید به این مقدار اضافه خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت شهرستان بردسکن را در حوزه مس سرآمد دانست و خاطرنشان کرد: بردسکن با توجه به ظرفیت بسیار خوب در حوزه معادن، آینده درخشانی دارد و با ایجاد پست برق ۱۳۲ کیلوواتی، معادن منطقه فعال‌تر و اشتغال آن‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر: ۹۷٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha