۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۲
قطعی برق در گلستان کم خواهد شد
نماینده مردم گرگان و آق قلا:

قطعی برق در گلستان کم خواهد شد

گرگان- سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت: با صحبت های که در جلسه کمیسیون انرژی انجام شد، تصمیم گرفته شد با توجه به شرایط آب و هوایی گلستان قطعی های برق در این استان کمتر شود.

رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای هیچ کس شاید این قابل باور نباشد که استان گلستان در شمال کشور و شهرستان گرگان در مرکز این استان از دمای بالای ۵۰ درجه برخوردار است و از کمبود منابع آب و برق رنج می برد.

وی افزود: شاید برای استان های جنوبی که هر سال دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می کنند این مسئله امری طبیعی باشد ولی گلستانی ها بسیار کم با این مسئله مواجه می شوند و در پی آن قطعی مکرر آب و برق زندگی مردم این استان را مختل ساخته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه در کمیسیون انرژی از مسوولان خواستیم که نگاه ویژه به استان گلستان داشته باشند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس تصمیم گرفته شد سهمیه برق استان ۱۰۰ مگاوات اضافه شود و به هزار و ۱۰۰ مگاوات برسد تا شاید در روزهای آینده قطعی کمتری در این استان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قطعی برق تاثیر زیادی نیز بر قطعی آب می گذارد، گفت: تامین آب شرب در گرگان از منابع زیرزمینی و چاه است که با قطع شدن برق تامین آب نیز با مشکل مواجه می شود و این مشکل هم در حوزه مصارف خانگی و هم در حوزه کشاورزی، کسانی که از چاه های برقی استفاده می کنند را دچار مشکل کرده و صدمات زیادی برای مردم گرگان به همراه داشته است.

سنگدوینی ادامه داد: بر همین اساس نیز در این جلسه مقرر شد دیزل ژنراتور به صورت ترک تشریفات برای چاه های استان خریداری شود تا زمانی که برق قطع می شود تامین آب با مشکل روبه رو نشود.

وی در خصوص کمبود آب در شهرستان گرگان نیز یادآور شد: به دنبال این هستیم که با توجه به اعتباراتی که از سوی دولت به استان گلستان در حوزه آب منطقه ای و آب و فاضلاب داده شده است، در روزهای آینده چاه های جدید را تجهیز و وارد مدار کنیم تا اینگونه بخشی از کمبودها در حوزه تامین آب جبران شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا گفت: در جلسه کمیسیون انرژی از مسوولان خواستیم که با مردم صادقانه برخورد کنند و اگر صادراتی در حوزه برق به دیگر کشور انجام می شود اعلام کنند و همچنین جلوی استخراج رمز ارزها چه آنهایی که دارای مجوز هستند چه کسانی که بدون مجوز این کار را انجام می دهند گرفته شود تا مخاطرات مردم کمتر شود.

کد خبر: ۹۷٬۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha