۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
 بورس آینده خیلی خوبی ندارد مگر به شرط عمق بخشی
معاون پیشین بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد

بورس آینده خیلی خوبی ندارد مگر به شرط عمق بخشی

آرمان، معاون پیشین بورس اوراق بهادار تهران اظهار کرد: واقعیت این است که بورس در آینده وضعیت خوبی نخواهد داشت زیرا بخش فیزیکی اقتصاد ایران دچار بحران است.

به گزارش بازار، بهمن آرمان معاون پیشین بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه اتفاقات سال گذشته در بازار سرمایه رویداد متعارفی نبود گفت: در اقتصادی که تحت تاثیر تحریم‌های سنگین و سوء مدیریت قرار دارد رشد شدید و لجام گسیخته بورس هیچ معنا و مبنای علممی نداشت.

وی افزود: قیمت سهام زمانی می‌تواند افزایش پیدا کند که شاهد رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری و تأمین کسری بودجه دولت و توازن در سایر شاخص‌های کلان اقتصادی باشیم اما در سال گذشته هیچ یک از این اتفاقات نیفتاد.

معاون پیشین بورس اوراق بهادار تهران در پاسخ به این سوال که آیا این افزایش قیمت سهام‌ها به خاطر تأمین بودجه دولت بوده یا خیر گفت: کسری بودجه دولت خیلی بیشتر از چیزی بود که از طریق بورس تأمین شد زیرا دولت از محل مالیات بر سهامها ۳۰۰ هزار میلیارد دلار درآمدزایی کرد که نسبت به کسری بودجه دولت رقم آنچنانی نبود اما از دولتی که در شرایط تحریم و ناگوار اقتصادی است چنین کاری بعید نیست.

آرمان درمورد آینده بورس در ایران اینطور گفت: واقعیت این است که بورس در آینده وضعیت خوبی نخواهد داشت و دلیلش هم کاملاً مشخص است؛ بخش فیزیکی اقتصاد ایران دچار بحران است و افزایش قیمت سهام و شاخص‌ها نشانه آینده درخشان برای بورس نیست مگر اینکه دولت منتخب به بازار سرمایه عمق ببخشد و آن را از حالت قمار خانه بودن خارج کند.

وی افزود: در شرایطی که رشد تولید فولاد به عنوان یک کالای استراتژیک در برخی کشورها دو رقمی بوده اما در ایران فقط هفت درصد است و این رقم در ماه‌های آینده نیز کاهش پیدا خواهد کرد و قطعاً روی بخش‌های مختلف اقتصادی هم تأثیر می‌گذارد.

معاون پیشین بورس اوراق بهادار تهران یادآور شد: به نظر می‌رسد که حجت الاسلام رئیسی فرد عملگرایی باشند و در مناظرات هم شاهد بودیم که قول‌ها و وعده‌های عجیبی ندادند اما درمورد بورس چند نکته اساسی از جمله عمق بخشی به بازار سرمایه و تأسیس شرکت‌های سهام عام جدید را مطرح کردند که بسیار مهم و قابل توجه است و در صورت تحقق خیلی مشکلات حل خواهد شد.

کد خبر: ۹۷٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha