۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۰
بازار بدون خریدار آهن

بازار بدون خریدار آهن

بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، در روز سه شنبه مجددا نرخ ارز به کانال ۲۵ هزار تومان برگشت، در این میان بازار آهن نیز ثبات نسبی را سپری کرد، بازاری که در نهایت ثبات، مشتری چندانی ندارد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، بر اساس آمار و اطلاعات منتشر شده، در روز سه شنبه مجددا نرخ ارز به کانال ۲۵ هزار تومان برگشت و در ساعاتی از روز با نرخ ۲۵ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام شد. در این میان بازار آهن نیز ثبات نسبی را سپری کرد، بازاری که در نهایت ثبات، مشتری چندانی ندارد. شاید این بازار به تدابیر و خردمندی بیشتری از سوی بازار ساز نیازمند است.

در آخرین گزارشات اعلامی از سوی متل بولتن در قیمت های  CIS  نیز جو حاکم همچنان نزولی با شیب بسیار کم است. به طور کلی سیگنال افزایشی یا کاهشی جدی از این حوزه دریافت نمی شود.

حال آنکه سیاست های اتخاذ شده از سوی بازار، قیمت شمش را با سرعت لاک پشت وارانه افزایش می دهد. بدین صورت که روز سه شنبه نسبت به هفته پیشین۱/۱ درصد نرخ شمش افزایش داشت.

یکی از دل نگرانی های دیگر در این روزها؛ کاهش تولید فولاد در واحدهای میانی و پایینی زنجیره است. این کاهش تولید به دلیل خاموشی های گسترده برق است. در حالیکه این حجم از کاهش تولید می تواند قراردادهای طولانی مدت و سلف ما را دچار آسیب و متضرر شدن نماید.

اما با تمام این اوصاف همچنان اذهان عمومی چشم انتظار کاهش قیمتی هستند. همچنان مصرف کنندگان منتظرند تا دولت فعلی به دولت آیت الله رییسی تحویل داده شود و وعده های رییس جمهور منتخب تحقق یابد. در نهایت امر این انتظار، بازار آهن را به بازاری با ثبات قیمتی و بدون مشتری تبدیل کرده است.

با این تفاسیر، روز گذشته شاهد ثبات قیمت میلگرد از سوی اکثر کارخانه های تولیدکننده این محصول بودیم؛ اما در این بین برخی شرکت ها نیز افزایش های ۵۰ الی ۱۰۰ تومانی را بر قیمت محصولات خود اعمال کردند.

در بازار نبشی و ناودانی، اکثر مبادی فروش قیمت نبشی و قیمت ناودانی را با ثبات لحاظ کردند و در نرخ های خود تغییری لحاظ نکرده اند. در بازار تیرآهن نیز به طور کلی شاهد ثبات قیمت تیرآهن بودیم. در این میان یکی از مبادی فروش که تیرآهن را به صورت کیلویی به فروش می رساند قیمت خود را بدون تغییر اعلام داشت. یک شرکت دیگر نیز افزایش ۵۰ تومانی را لحاظ کرد. اما در بخش شاخه ای، به طور کلی ثبات قیمتی مشاهده گردید.

در بازار پروفیل نیز تغییرات چندانی مشاهده نشد و قیمت پروفیل اغلب با ثبات اعلام و روانه بازار شد. همچنین یکی از مبادی فروش کاهش قیمتی و شرکتی دیگر نیز افزایش قیمتی را لمس کرد.

کد خبر: ۹۷٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha