۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
افزایش ۷۰ درصدی صادرات از البرز/ لزوم تعدیل در اجبار بازگشت ارز از محصولات صادراتی
رئیس صمت البرز اعلام کرد

افزایش ۷۰ درصدی صادرات از البرز/ لزوم تعدیل در اجبار بازگشت ارز از محصولات صادراتی

کرج- ربیعی، رئیس صنعت، معدن و تجارت البرز با بیان اینکه سال ۹۹ در البرز بیش از ۷۰ درصد افزایش صادرات داشتیم، گفت: بیشترین درصد آن متعلق به محصولات کشاورزی، غذایی و دارویی بوده است.

رامین ربیعی در گفتگو با بازار با بیان اینکه البرز در بخش صنایع فلزی و شیمیایی هم صادرات دارد، افزود: اما بخش عمده آن در بخش کشاورزی، غذایی و دارویی است.

ربیعی با بیان اینکه بخشی از صادرات البرز از طریق گمرکات استان های دیگر انجام می شود، گفت: طبق بررسی هایی که داشتیم ۷۰۰میلیون دلار از داخل استان صادرات انجام شده، اما طبق تخمینی که زده شده در مجموع حدود یک میلیارد دلار حاصل صادرات استان البرز در سال ۹۹ بوده است.

ربیعی با اشاره به اینکه استان البرز از نظر میزان تولیدات، قطب پنجم صنعتی کشور است، افزود: البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و دسترسی خوب به گمرکات می تواند پتانسیل بیشتری هم داشته باشد.

در تعیین قیمت محصولات صادراتی بحث رقابت پذیری در نظر گرفته نمی شود
وی اظهار کرد: صادرکنندگان در بخش صادرات مشکلاتی دارند که اگر این مشکلات برطرف شود نه تنها در استان البرز بلکه در سراسر کشور در بحث صادرات غیرنفتی افزایش چشمگیری خواهیم داشت.

رئیس سازمان صمت البرز با بیان اینکه در تعیین قیمت محصولات صادراتی بحث رقابت پذیری در نظر گرفته نمی شود، گفت: با توجه به اینکه ایران مزیت کارگری و انرژی و تولید دارد و می تواند خود را با محصولات خارجی رقابت پذیر کند، گمرک حداقل با ۴۰ درصد پایین تر از قیمت تولید به تولیدکننده ایرانی اجازه صادرات را بدهد که تولید کننده ما با توجه به قیمت پایینی که برایش تمام می شود بتواند بازار خوبی را در کشورهای دیگر بگیرد.

ربیعی با اشاره به مشکل برگشت تعهدات ارزی گفت: در اجبار بازگشت ارز از محصول صادراتی باید تعدیل وجود داشته باشد تا مشکلات صادرات برطرف شود.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا گمرک زیر بار این تعدیل نمی رود، گفت: به دلیل اینکه گمرک می خواهد قوانین به روز شده ای داشته باشد که این به روز شدن مشکلات خود را دارد و کمی زمان بر است. 

کد خبر: ۹۷٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha