۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
حجم ترافیک اینترنت تلفن همراه در اردبیل بالا رفت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

حجم ترافیک اینترنت تلفن همراه در اردبیل بالا رفت

اردبیل- رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: در روزهای اخیر و با قطعی برق و اختلال در شبکه تلفن همراه ثابت، حجم ترافیک اینترنت تلفن همراه به شدت افزایش یافته است.

بهروز رزمی در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: با قطعی‌های مکرر برق در روزهای اخیر بخشی از دکل‌ها و سایت‌های بی. تی. اس با اختلال و حتی مشکلاتی جدی در آنتن‌دهی روبه‌رو شدند که این امر به قطعی تلفن همراه و حتی اینترنت ثابت و سیار منجر شده است.

وی با اشاره به گله‌مندی همشهریان از بابت نقص زیرساخت‌های ارتباطی و تلفن همراه تصریح کرد: ما به اندازه کافی سایت‌ها و ایستگاه‌های تلفن همراه را در استان اردبیل شاهد هستیم اما قطعی مکرر برق مانع از ارائه خدمات در این دکل‌ها و سایت‌ها شده‌ که انتظار می‌رود با حل این مشکل بخش عظیمی از دغدغه‌ها در بخش تلفن همراه نیز رفع شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: قطعی‌های مکرر و دو ساعت در میان حتی اجازه نداده تا باتری شارژی دکل‌ها فعال و ذخیره نیرو را انجام دهند و از همین رو ما نتوانستیم از این باتری‌های پشتیبان در تأمین نیروی مورد نیاز سایت‌ها استفاده کنیم و فعالیت این دکل‌ها بخشی از مشکلات را برطرف کند.

رزمی افزود: در کنار این امر قطعی اینترنت ثابت در منازل سبب شده تا شهروندان به استفاده از اینترنت تلفن همراه روی آورند که این موضوع نیز به حجم ترافیک در این بخش منجر شده و ارائه خدمات را در شهرهای مختلف با اختلالی جدی روبه‌رو کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با رایزنی‌های انجام شده قرار است از حجم خاموشی‌ها در روزهای آینده با تلاش شرکت توزیع برق کاسته شود تا شرایط مناسبی را در پایداری شبکه برق و تأمین منابع مورد نیاز انرژی سایت‌ها و دکل‌ها شاهد باشیم.

قطعی مکرر برق در روزهای اخیر علاوه بر مشکلات متعدد برای کسب و کارهای مختلف، قطعی اینترنت و تلفن همراه را نیز به دنبال داشته که این خود یکی از عوامل نارضایتی در بین شهروندان و اهالی استان تبدیل شده است.

کد خبر: ۹۷٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha