۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۷
۴۲۴ نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان به بازار فروش متصل شدند
مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان:

۴۲۴ نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان به بازار فروش متصل شدند

زنجان- مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: تاکنون ۴۲۴ نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی در استان به بازار فروش متصل شدند.

به گزارش بازار به نقل از اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی زنجان، لیلا اجلی گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از برنامه‌های اشتغال فراگیر است که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها، کمک و حمایت از کسب و کارهای خرد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان توسط وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی به عنوان کارفرما و ناظر و جهاد دانشگاهی به عنوان مجری طرح در حال اجرا است، گفت: تاکنون ۴۲۴ نفر از متقاضیان طرح ملی مشاغل خانگی به بازار فروش متصل شدند.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان گفت: اجرای این طرح در سه فاز پیش‌بینی شده که فاز اول شناسایی و اولویت‌بندی مزیت‌، ظرفیت‌ و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی است، فاز دوم به توانمندسازی متقاضیان از طریق مشاوره، راهنمایی، استعدادسنجی، بهره‌گیری از آموزش‌های کوتاه‌مدت کارآفرینی، شناخت بازار و مسائل مالی و فاز سوم به تعامل با فعالان عرصه فروش محصولات مشاغل خانگی، اتصال به بازار و ارتباط با برندهای معروف بازار فروش می‌پردازد.

اجلی سهمیه استان را یک هزار و ۸۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۴۲۴ شغل در استان ایجاد، احیا و یا پایدارسازی شده است و قالیباف و بافنده تابلو فرش در این بین بیشترین متقاضی را با ۳۳۷ نفر داشته، خیاطان با ۴۷ نفر در رتبه دوم قرار داشته و رسته قلم‌زنی با ۲۵ نفر متقاضی در جایگاه سوم قرار دارد.

وی یادآور شد: تولیدکننده گیاهان دارویی با ۱۲ نفر و ملیله‌سازی با ۳ نفر متقاضی و ایجاد اشتغال به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار دارد و در اجرای این طرح تاکنون ۳۰ متقاضی برای ایجاد برند و یا همکاری با برندهای موجود وجود دارد.

مدیر اجرایی طرح ملی مشاغل خانگی در زنجان با اشاره به رسته‌های مزیت‌دار استان، خاطرنشان کرد: رشته‌هایی که به عنوان مزیت در استان به آن پرداخته شده، شامل قالی‌بافی، بافنده تابلوفرش، گلیم‌بافی، قلم‌زنی، خیاط لباس، ملیله‌سازی، تولیدات چرمی دست‌دوز، ویرایشگر متون، گیاهان دارویی، مترجم (کتاب و مقاله)، برنامه‌نویس، انیماتور، پرورش‌دهنده گوسفند و بز، پرورش‌دهنده زنبور عسل و ملحفه‌دوز است. 

کد خبر: ۹۷٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha